Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Helt ny dator hänger sig


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

Har köpt en ny dator men har problem med den :( den hänger sig OFTA..mest när jag är på internet..Det är en P4:a Jag har testatr byta minnena men utan resultat..vad kan det vara som djävlas med mig? det enda som är installerat är office på den

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har också köpt ny dator och har samma problem, nämligen att datorn "låser sig", när jag kopplar upp mig på Internet. Jag har nu bara modem-uppkoppling, och detta kan ju vara ett problem i sig. Men eftersom min "gamla" dator fungerat med modem, borde väl den nya också göra det. Men inte!!!

Jag har hört sägas, att det kan uppstå problem i samspelet mellan modem och Windows XP.

Men vad består problemet i???

Hur löser man det hela???

Tall

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Är det så att hela datorn låser sig eller bara Internet Explorer. För mig så är det så att nästan alltid när jag ansluter till internet så slutar Internet Explorer att svara medans andra program som jag har öppna fungerar. Men om jag ska öppna ett annat program så händer det inget föränn efter ca 5 minuter.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Det ska inte vara något problem att köra XP och modem. Jag gör det och det fungerar perfekt.

-----------------------------------------

Fredda_88

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...