Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Färgskrivare


Qvirre

Rekommendera Poster

Hej!

Har en fråga om färgskrivare,hur länge kan den stå innan bläcket torkar.

Har ingen erfarenhet av färgskrivare,men när man frågar nån om dom vill skriva ut nåt i färg,ja då får man för det mesta svaret att den inte fungerar för bläcket har torkat.

Det här låter dumt kanske,men jag har en gammal IBM matrisskrivare som fungerar alldeles utmärkt,och så länge det finns färgband till den ser jag ingen anledning att skaffa en färgskrivare.

Men om jag måste göra det,ska jag då vara tvungen att skriva nånting varje vecka eller var fjortonde dag, bara för att bläcket inte ska torka,och måste man använda alla färger,ja det är en del frågor,torkar bläcket även i skrivar huvudet då kan det ju bli dyrt.

Qvirre

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

Tjena !!

 

Moderna bläckstråle skrivare är relativt bra på den fronten. Dom har bra service stationer som rengör och håller tätt runt printhuvudet.

Så om du köper en ny skrivare (HP) så skulle de inte vara några problem om du har upphåll en månad med utskrifter.

Har man dock problem så är det bara ta ut printhuvudet och rengöra den med papper och varmt vatten (ytan som spottar ut bläck alltså)

Det brukar funka 90% av fallen med torkade printhuvuden mm.

 

Marcus

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...