Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

AiDA 32 problem..


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

 

hej.

 

kolla på den här sidan och säg om det ser normalt ut med ram-minnet:

 

http://www.omnipresence.se/aida_ram.html

 

grejen är att jag nyss lagt till 128MB för att det var kritiskt.. så nu har jag max på win98'an, 512MB, och ändå står det i AiDA att jag typ använder hela 91% av ram..?? =(

 

innan jag skaffade mer ram-minne hade jag 384MB, och då stod det att jag använde 80% av dem, det var därför jag skaffade mer.. vet inte vad som tar upp så mycke ram.. har ingen aning om vad det skulle kunna vara, har bara Norton AV och ZoneAlarm igång i bakgrunden, om det nu skulle vara nåt sånt..

 

någon som vet? är det någon inställning jag kan kolla upp ang. ram-minnet..? känns skrämmande att 91% är upptaget!! =(( kan AiDA visa fel?

 

mvh /mattias

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

När du trycker en gång på Ctrl+Alt +Del får du upp en lista med processer. Är där många listade?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

det är ngt knas med din växlingsfil.

Du borde växla mycket mer än vad du gör

Se över intställningar till virtuella minnet också låt windows sköta det om du har avaktiverat detta

_______________

Sesu

ett huvud utan bekymmer finns bara på en fågelskrämma

 

[inlägget ändrat 2004-03-20 14:14:35 av sesu]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

har inte många program igång när jag trycker Ctrl+Alt+Del.. bara dom som hör till Norton AV och ZoneAlarm + givetvis Explorer och Systray..

 

hur fixar jag det med växlingsfilen? vart gör jag det? är det det virituella minnet som jag bör ändra också, rekomendation? har just nu så att Windows sköter den biten, har inte ställt in något manuellt..

 

btw - har kört med Sandra och det visar lite bättre där i, men vilken ska jag lita på? det pendlar en del också, om jag testar snart igen kan det ju mycke väl stå att det är 90% utnyttjat igen..

 

mvh /mattias

 

[inlägget ändrat 2004-03-20 20:22:40 av Dukkha]

[inlägget ändrat 2004-03-20 20:26:30 av Dukkha]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...