Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Via Raid Tool


Spark

Rekommendera Poster

Vad gör rubricerade program för nytta i min dator? Det finns där, men jag har definitivt inte installerat det. Fattar ingen ting.

Spark

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du hårdvara från via tex moderkort då är det nog till för att göra inställningar om du kör hårddiskarna i raid

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Och vad innebär det i såfall att man kör härddiskar i RAID? Mycket märkligt särskillt som jag har endast en hårddisk. Hälsningar Spark

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

RAID innebär att datan delas upp mella två eller flera hårddiskar så att det går snabbare att skriva och läsa. Eller så görs en backup på datan till en annan hårddisk.

Men all RAID förutsätter att man har två eller flera diskar.

 

"Cheating is like masturbation. Feels good while you're doing it but once you're finished it only emphasizes how empty and shallow your life really is."

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej och tack för välbehövlig information, jag hade nästan börjat misstänka något sådant efter att ha varit inne och tittat lite närmare på den info som faktiskt fanns när jag kollade på/i programmet, men all denna fackengelska är rätt så obegripelig i mina ögon och öron. I och med att jag inte har mer än en hårddisk i min dator, kan jag avinstallera programmet utan att andra viktiga detaljer i maskinen påverkas? Hälsningar en f.d. telegrafist men fortfarande amatör i datorernas värld! Spark

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...