Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Administratör eller ej

Guest idgadmin

Recommended Posts

Guest idgadmin

Hej,

Mitt problem är att jag inte längre kan logga in på min maskin som Priviligierad användare.

Alla nyinstallationer och uppdateringar sköts via Administratörskontot.

Jag har 1 Administratörskonto coh 4 st Priviligerade användare, och det har fungerat alldeles utmärkt innan, men nu går det inte längre.

Det går att logga in men ingenting startas vid inloggningen, det enda som finns är bakrunden. Inte ens "taskbaren" finns där.

Misstänker ju att det är något program som gjort nån ändring nånstans men är oförmögen att rätta till det.

Nu har jag fått ställa om alla användarna till Administratörer (det känns inte bra), för att man ska kunna kunna logga in ordentligt.

Finns det någon som vet hur man kan rätta till detta på ett smidigt sätt eller måste man återställa?

Hel Och Ren

Hej!

Ja varför inte göra en återställning?

Helren

Om dumhet gjorde ont, skulle många skrika dagarna i ända

AMD Athlon Barton 2,0 Ghz, Maxtor 120Gb + Seagate 80Gb , 1,00Gb Ram,Radeon 9600 256Mb

Du döljer något, sa abboren till metmasken

AMD Athlon 1,2Ghz,512Mb,5Gb SCSI

Vad händer om du skapar ett nytt konto, en ny Priviligerad användare?

Fungerar det kontot som det skall?

I så fall är det nog lättast och smidigast att göra nya konton, glöm bara inte att spara det som skall sparas innan de gamla tas bort..

Guest idgadmin

Tack för det svaret....

Ibland sitter man och blir så insnöad i problemet så amn tappar skallen helt.

Tanken att skapa nya konton har inte ens slagit mig förrän nu när du sa det, tack!

Jag provar det ikväll.

Det är så det är....*ler*

Man provar ett par saker som man tror fixar problemet, sen kommer man inte på fler...

Hör av dig med resultatet.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...