Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Nya drivrutiner = problem


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

 

Laddade ner nyaste drivrutiner till mitt Geforce 3 TI 200 grafikkort från http://www.nvidia.com/object/winxp_2k_56.64 Har förr installerat drivrutiner, men den här gången fick jag problem. Efter att ha installerat drivrutinerna kan jag inte spela något spel. I enhetshanteraren står det Geforce 3 TI 200 och allt verkar på kontrollpanelen ser ut att vara ok. Körde dxdiag (diagnostikverktyg för DirectX) och testade Direct3D men det funkade inte. Alla spel jag försöker starta startar inte och visar error ruta. (står också att VDD saknas, vad är det och var kan jag ladda ner det om det är det som fattas?)

 

[inlägget ändrat 2004-03-17 15:05:56 av frågaren & vetaren]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

ta systemåterställning, för att ta bort drivrutinen och återställa till den gamla. Finns också i kortets egenskaper där du kan välja om du vill återgå till tidigare inställningar

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Funkade med systemåterställning, nu funkar alla spel igen med den äldre drivrutinen. Men varför får jag inte använda den nyaste problemfritt? Det står ju att drivrutinen passar för mitt grafikkort!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det står på Nvidias sida där man hämtar den att denna nya drivrutinen stödjer inte vissa grafikkort..Kanske kan vara det.. Slå av virusskyddet under installation..

 

Surfa säkert och uppdatera mera ;)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...