Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Växling mellan spel och windows


creedo

Rekommendera Poster

När jag spelar Battlefield 1942 och Desert combat så har jag problem att växla ut till windos och sen tillbaka igen. Har jag växlat till Windows så kommer jag inte tillbaka in i spelet igen. Likadant när jag ska stänga ner spelet så trycker jag escape så jag ska komma ut i menyn på BF men då hoppar man ut till Windows och får stänga ner det på annat sätt.

Har en Pentium 4 2,66 ghz och mitt grafikkort är ett Nvidia GeForce4 Ti 4200 128 mb. Har uppdaterat drivrutiner men det hjälper inte.

Vad är fel?

Tacksam för svar.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

alt+control+delete

 

då får du upp aktivitetshanteraren, där ska förhoppningsvis BF finnas som en aktivitet. markera BF och klicka på "växla till"

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska nog förtydliga mig lite. Jag försöker växla tillbaka med alt+tab eller med aktivitetshanteraren och datorn försöker växla tillbaka men det blippar bara till och blir svart och sen kommer man tillbaka till windows igen.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Senaste DirectX? Uppdaterat spelet?

 

Har du senaste uppdateringen så kan du testa att gå till mappen där du installerat Bf1942 och vidare till mappen Settings och där kolla efter en fil som heter VideoDefault.con , öppna den i t.ex. Wordpad , Notepad , leta efter raden: renderer.allowAllRefreshRates 0

 

och ändra där till 1 , spara filen.

 

Eller kanske testa med t.ex. Ctrl+Esc

 

* The Future Is Here! *

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har gått in och kollat på renderer.allowAllRefreshRates 0 och såg att det redan stog en etta där. Testade att ändra till en 0 men det blev ingen skillnad. Vet du nåt annat det kan vara?

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte några idéer kvar just..kanske kan vara något som ligger och stör i bakgrunden eller nått..

 

Om inte annat så kan du ju köra med Ctrl+Esc eller Alt+Esc istället och se om det funkar då.

 

 

* The Future Is Here! *

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...