Just nu i M3-nätverket
Jump to content

komma åt mina dokument via nätverket

toobi_88

Recommended Posts

Hej!

Varför kan man inte komma åt mina dokument via närverket i xp? (c:\document and settings\Användare\mina dokument) Det fungerar fint om måldatorn har FAT32, men har den NTFS, så säger den att jag inte har rättigheter att komma åt mappen. Jag har stängt av allt vad brandvägg och antivirus heter.

Kan någon hjälpa mig?

/Toobi

Om du högerklickar på ...\mina dokument-mappen har du bl.a. valet "Delning och säkerhet". Har du delat ut mappen, så kan du bara hitta den från en NTFS-formaterad dator. För att kunna komma åt vad som finns i mina dokument-mappen från en FAT32-dator, så får du lov att dela ut varje undermapp till mina dokument-mappen.

Ojdå, den här var ju redan besvarad, strunta i mitt svar då...:)

Hej!

Knäppt! Det ska ju inte spela någon roll om datorn har NTFS eller FAT32... Nu vet ju inte vilken typ av nätverk du har, men jag antar att det är ett litet hemmanätverk. Jag antar också att du har delat ut filen, eller rättare sagt mappen i nätverket.

Jag har också stött på rättighets tjafs via nätverket. Då löste jag problemet med att lägga in filerna i en ny mapp. Det var också en NTFS->FAT32 stuation. testa det vettja, och berätta kanske lite mer om dit nätverk?

Froggy

[inlägget ändrat 2004-03-16 21:34:13 av -Froggy-]

Guest idgadmin

Skapa ett användarkonto för den andra datorn (kör du win9x på den andra datorn så är det gäst som gäller), ställ sedan in rättigheterna för utdelningen så att dom gäller mappen SAMT alla undermappar. Tänk på att det är skillnad på rättigheter för utdelningen samt rättigheter för filsystem.

Jag är inte rädd för spöken!

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...