Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

igår varmCPU,idag no signal


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

igår skrev jag ett innlägg som handlade om min varma CPU, efter ett inlägg från murmellmannen igår om att det kanske kunde vara att jag tillsatt för mycket kylpasta vid rengöring av CPU och GPU, så imorse demonterade jag kylflänsarna för både CPU och GPU och tog bort lite pasta. skulle sen göra första start efter borttagningen av pastan, så kom det upp no signal meddelande, inget pip när datan bootar heller. har provat olika grafikkort, monterat samma grafikkort flertal gånger för att försäkra mej om att det sitter rätt, skiftat ramminnen hit å dit, provat annan monitor dock inte provat annan kabel än, har även provat montera monitorn på inbyggda platsen på mobordet. har inte i huvvet vad för mobo jag har, jobbigt att behöva jaga data för att kunna ställa lite frågor här LOL

kan processorn eller mobordet tagit skada av värmeutvecklingen igår?

hehe fri pilsner till den som lyckas slå huvvet på spiken

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

murmelmannen

Det var tråkigt att höra.Om det är en AMD så kan det hända att processorn skadas av för mycket kylpasta dvs. kortsluts.Kolla att ingen sladd lossnat särskilt dom små panelsladdarna.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Jupp den har nog skadats.... Kommer du in i Bios eller ngt? AMD cuer är väldigt känsliga har själv pajat två st 2200+, 2400+ när jag skulle sätta fast kylflänsen.

 

 

Från Ökenkrigare till Ghost Force;

SAS

Special Air Serice

Speed Allied Suprise

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

web master: kommer tyvärr inte in någonstans. allt startar upp men sen inget mer... märkte igår till mitt förtret att jag hade satt kylflänsarna till cpun 180 grader fel, vet inte om jag kan ha mosat cpun pga detta? kylflänsarna låg då bara och tryckte lite på ena sidan av processorn, vet inte hur kännsligt detta är, men men nu får man väl köpa sej en ny data =)

kör som sagt amd nu och har hört att de är bäst till att spela, vad är eran åsikt?

ha det gött

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

Skulle vilja säga som så många andra, när det gäller spel är det viktigare vilket grafikkort du här än vilken processor du har.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...