Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Partitioneringsproblem


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

 

Har precis köpt en 160GB Maxtor... Tänkte dela upp den så att jag har en partition med OS, div. program och. Den andra partitionen till annat. Körde fdisk och gav c: 25gb och tilldelade d: resten... Trodde jag, ja... Nu har jag c: 25gb, d: 103GB och en "inte allokerad" del... Den biten på dryga 25 gig vill jag ju ha till d: . Jag vet att man kan lägga till den delen i en annan partition men då blir det på sätt och vis en "disk i disken"... Eller så partitionerar jag helt enkelt den... Och får en "hd" till... MEN!! Jag vill ha HD:n min, i två delar! En 25gb och den andra ska ha resten! HJÄÄÄLP!!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hel Och Ren

Hej!

 

Smidigaste sättet att partitionera tycker jag är med partition magic, Skulle vara mycket lätt att återställa ditt problem!

 

Men jag tror att du måste formatera den allokerade delen innan du kan ta bort den!

 

Lättast är nog att göra om det! Tråkigt men sant!

 

Helren

_______________________________________________________________________________

XP Professional

AMD Athlon Barton 2,0 Ghz, Maxtor 120Gb + Seagate 80Gb , 1,00Gb Ram,Radeon 9600 256Mb

SP1 På båda!

AMD Athlon 1,2Ghz,512Mb Ram,GF TNT 16Mb,5Gb SCSI

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du skriver inte vad du har för operativsystem, men jag utgår ifrån att det är win2000 eller XP...

 

Enklast är väl att fixa problemet i Diskhanteraren.

Tag bort D:-enheten, och skapa den sedan igen, fast denna gång av hela det lediga utrymmet.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

Jo, det är XP pro jag kör... Glömde det ;o) . Jag ska ta bort hela d: - partitionen för att sedan göra om den igen och få med all resterande plats!!Kan jag hoppas i alla fall... Tack för svaren!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...