Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

XP installation


owen

Rekommendera Poster

Hej alla!

 

Har för avsikt att formatera HD och nyinstallera mitt XP.

För att inte riskera få in ohyra i ett nyinstallerat/oskyddat op har jag läst om att man bör ladda hem alla uppdateringar till XP i förväg och lägga dom i en mapp från vilken man sedan kan installera dom i XP.

 

Jag har försökt göra så men Windovs Uppdate både laddar hem OCH installerar.

 

1. Jag har XP med Service Pack 1. Är op då skyddat mot MSBlast?

 

2. Vet någon hur man gör för att ta hem uppdateringarna och lägga dom i en mapp?

 

Tacksam för hjälp.

 

Hälsar Owen

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du tar reda på vilka du har i lägg till program, skriv upp dem, sedan gå till http://www.microsoft.com/downloads/search.aspx?langid=19&displaylang=sv.

MS blast får du i datorn vid installationen om man nu inte rycker ut nätverkskabeln och installerar ett virusskydd med en färsk uppdatering innan man tar kontakt med Internet som man hämtar hos sin virusskydddsleverantör ex. Symantec eller Pc-cillin m.m..

 

Surfa säkert och uppdatera mera ;)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

C_Whittaker

Hej

Det bästa är nog om du beställer windows´ cdskiva med uppdateringar och har ett bra virus program med de senaste uppdateringarna till hands och installerar allt detta innan du går ut på nätet.

Cdskivan beställer du på microsofts hemsida. När jag skriver detta har jag själv problem med att komma in på deras sida. Förhoppningsviss har det löst sig när ni läser detta.

[CITAT]Vill du vara lycklig tre dagar,

slakta en gris och ät den.

Vill du vara lycklig i tre veckor,

gift dig.

Vill du vara lyclig livet ut,

bli trädgårdsmästare.[/CITAT]

Kinesiskt ordspråk

 

[inlägget ändrat 2004-03-13 19:33:13 av Kristoffer.nu]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...