Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

AVI fix...problem!


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

Behövde nyligen ett avi fix när det inte gick att radera eller flytta avi filer. Jag fick en länk till en sida av någon här på supportet för en tid sedan där man kan ladda ner avi fix. Använde i mistag ett annat avi fix jag hittat på dc++, nu kan jag flytta och radera avi filer men de går inte att öppna! Kan inte altså se på filmer mera! Låter bara pling när jag öppnar filen, får inget felmeddelande, händer ingenting. Information Ändrades väl i registret när jag körde fixet, så vet någon hur man återställer registret eller nåt annat man kan göra?

 

[inlägget ändrat 2004-03-13 10:45:12 av frågaren & vetaren]

[inlägget ändrat 2004-03-13 10:45:54 av frågaren & vetaren]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

Om du vet när du laddade ner avi fixen så kan du göra en systemåterställning. Gå in på "Start"-"Alla program"-"Tillbehör"-"Systemverktyg"-"Systemåterställning" och följ instruktionerna.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Ledsen, men jag har tyvärr inaktiverat systemåterställning p.g.a. brist på hårddisk utrymme...det borde jag inte ha gjort. Någon annan lösning?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

Det var synd att du har inaktiverat systemåterställningen. Den är rätt viktig! Kan du inte se om du kan ta bort lite annat, så du kan aktivera den igen?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Provade mankans windows xp avi fix, blev inte klokare på det. Kan fortfarande inte öppna avi filer! Hjälp! En poäng till dem som har lösningen på hur jag återställer windows registret utan att använda windwos systemåterställning!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Nu har jag tappat nerverna! Nu installerar jag om allt och windows!!! Var länge sen sist, behövs nog! Tack ändå för att ni försökte hjälpa! Brukar lösa alla problem. Sen tänker jag ju förstås lämna systemåterställningen aktiverad!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Gå in i registret och ta bort följande nyckel

HKEY_LOCAL_MACHINESOFTWAREClassesCLSID{87D62D94-71B3-4b9a-9489-5FE6850DC73E}InProcServer32

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Tack stenstone för tipset, men jag har redan installerat om windows. Så nu är det problemet löst men jag ska ta vara på ditt tips ifall det skulle behövas någon annan gång eller någon annan skulle behöva hjälp med samma problem.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Hej för att se på ej kompletta avi filmer tar du hem ett program som heter "AVIPreview" helt suveränt.

Bra komplitering till avi-fix..

 

Le mot Världen och Världen ler mot dig...-. Mr_J....

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...