Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Konstiga fel!


Arvid87

Rekommendera Poster

Jag har en massa skripfel i min dator som jag vill åtgärda på nåt sätt. Jag har Windows XP Home edition.

 

1. När jag går in på vilken sida som hellst i Internet Explorer 6 och klickar på "Skriv ut" så får jag upp det här felmeddelandet:

 

http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload0/utskrift.JPG

 

2. När jag öppnar hjälpfilen i explorer, går in på en sida och klickar på "Närliggande information" längst ner så ska det ju komma upp en ruta där man kan välja mellan några olika hjälpfiler. Istället får jag upp det här:

 

http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload0/helpfil.JPG

 

3. Det här är nog det mest underliga felet. Jag öppnar hjälp och supportcentret, går in på en sida och klickar på "Närliggande information" så

dyker det upp en till bild på ett anteckningsblock på sidan. Det är hur sjukt som hellst, det kommer ett nytt anteckningsblock för varje gång jag klickar på närliggande information:

 

http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload0/support.JPG

 

Jag är övertygad om att de två felen i explorer hänger ihop med felet i supportcentret. Varför har det blivit så här? Och vad ska jag göra?

 

AMD Duron 1,2 Ghz 256 MB 20 + 80 GB GeForce 4 MX440 64 MB

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Hej Arvid87,

Detta är ganska vanligt när man har ett Antivirus Program som stödjer "Script blocking"

Det du kan testa göra är att först aktivera den inbyggda brandväggen och sedan starta datorn utan alla icke microsoft tjänster och autostart program.

Testa om det hjälper om det gör det återgå till normalstart och sen ominstallerar du ditt antivirus program

 

Mvh Ola

 

Aktivera den inbyggda brandväggen.

Öppna kontrollpanelen.

Öppna "Nätverks och internetinställningar". Om du inte hittar den så hoppa över detta steg.

Öppna "Nätverksanslutningar"

Nu visas en ikon för varje anslutning som finns tillgänglig i datorn.

För varje anslutning:

Tryck med höger musknapp på anslutingen och välj egenskaper.

Tryck på fliken 'Avancerat'.

Markera 'Skydda min dator och mitt nätverk...".

Tryck OK.

Repetera för alla tillgängliga anslutningar.

 

För att starta datorn utan icke Microsoft tjänster och autostart program

1. Klicka på Start

2. Klicka på kör

3. Skriv in "msconfig" utan citat tecken

4. Klicka OK

5. Klicka på fliken "Allmänt"

6. Klicka på "Selective start"

7. Bocka bort bocken i "Läs in Autostart-object"

8. Klicka på fliken "Tjänster"

9. Klicka i bocken "Dölj alla Microsoft-tjänster" (just ovanför OK knappen)

10. Klicka på knappen "Av markera alla"

11. Klicka på "OK"

12. Klicka på "Starta om datorn"

 

För att åter ställa till normal start

1. Klicka på Start

2. Klicka på kör

3. Skriv in "msconfig" utan citat tecken

4. Klicka på fliken "Allmänt"

5. Klicka på "Normal start"

6. Klicka på "OK"

7. Klicka på "Starta om datorn"

 

[bLÅ]

Ola Fransson

Support Engineer

Microsoft Personal Support

[/bLÅ]

[FET]

Inlägget är inte förknippat med några garantier eller ansvarsåtaganden av vilket slag det vara må, det medför heller inte någon överföring av rättigheter. Användning av informationen i inlägget sker på egen risk. Användning av förekommande script, datorprogram eller liknande regleras av villkor som finns på Microsofts hemsida

[/FET]

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, ska testa. Men räcker det inte att jag inaktiverar script blocking i norton? Brandväggen är redan aktiverad.

 

Edit: Jag följde dina instruktioner men scriptfelet fanns fortfarande kvar när jag startade om datorn. Jag tror knappast att det är norton som är orsaken till problemen utan kanske nån windows eller explorer uppdatering som jag installerat.

 

AMD Duron 1,2 Ghz 256 MB 20 + 80 GB GeForce 4 MX440 64 MB

[inlägget ändrat 2004-03-12 19:25:05 av Arvid87]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Hej Arvid87,

Det kan göra det men när AV börjar betesig så som det gjort har det redan blivit fel någonstans och det kan innebära att det inte räcker med att inaktiverat.

Mvh Ola

 

[bLÅ]

Ola Fransson

Support Engineer

Microsoft Personal Support

[/bLÅ]

[FET]

Inlägget är inte förknippat med några garantier eller ansvarsåtaganden av vilket slag det vara må, det medför heller inte någon överföring av rättigheter. Användning av informationen i inlägget sker på egen risk. Användning av förekommande script, datorprogram eller liknande regleras av villkor som finns på Microsofts hemsida

[/FET]

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...