Guest idgadmin Posted March 12, 2004 Share Posted March 12, 2004 hej, har någon tips på en bra boot-ordning när man startar upp datorn? just nu har jag så att HDD00 är först, sedan HDD01 (kanske inte behövs), sen som tredje CDROM.. mvh /mattias Link to comment Share on other sites More sharing options...
murmelmannen Posted March 12, 2004 Share Posted March 12, 2004 Det bästa är att ställa alla på disabled utom IDE 0.Går att ändra vid behov. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest idgadmin Posted March 12, 2004 Share Posted March 12, 2004 ok. fast kollade nyss, det verkar som att jag måste ha 3 stycken igång under booten.. kan inte ställa 2 av dom på 'disabled', så då kör jag på det jag har, om ingen har någon idé hur man kan få "bort" 2 så jag bara har en, dvs HDD-0..? mvh /mattias Link to comment Share on other sites More sharing options...
Talisman Posted March 13, 2004 Share Posted March 13, 2004 Floppy,HDD-0,CD-rom Surfa säkert och uppdatera mera Link to comment Share on other sites More sharing options...
rosemo Posted March 14, 2004 Share Posted March 14, 2004 Det är alltid bra att ha floppy med i bootsekvensen före hårdskivan så man har möjlighet att utan besvär starta från startdisketten gom det inte fungerar från hårdskivan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest idgadmin Posted March 15, 2004 Share Posted March 15, 2004 ok, tack =) mvh /mattias Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.