Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

raid-styrenhet


musicmakr

Rekommendera Poster

Hej .

 

Nr jag gr in i enhetshanteraren s har jag ngot som heter "raid-styrenhet" i andra enheter som min dator inte vill installera korrekt. Mer mrkligt r att jag har ett ata-133 pci kontrolerkort installerat som win xp inte vill hitta, s en cd och en hrddisk som ligger genom denna syns inte i windows. Men de syns dock i uppstart.

Har detta ngot gemensamt, att windows inte hittar detta kontrolerkort och att windows inte finner enheter "raid-styrenhet". I s fall, hur hittar jag mitt kontrollerkort igen (Som fanns innan jag installerade om win) Har prvat uppdatera drivrutin.

 

Har en p4 2,4mhz, ht, 800mhz fsb 1 gig 400mhz ram. Moderkortet r msi neo2.

 

Tack p frhand.

 

Trogen prenumerant

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har sjlv installerat raid, hade ocks problem med det nr jag pluggade in dem... Letade lite p internet om vad man ska gra och hittade lite information om det... Windows XP gr s att den struntar i raid-styrenheten och kollar bara p det lokala moderkortet.. Det du ska gra r att du kopierar in drivrutinerna p en diskett och du mtte d installera om windows xp fr den ska hitta den, det du ska gra r nr du kommer till starten av installationen s kommer det upp text i nedre botten dr det str i brjan "tryck p f6 fr att installera scasi- eller raid-styrenhet" tryck d p F6 nr den kommer upp s kommer det snart en text-ruta upp om att windows inte har ngra drivrutiner om raid-styrenheten... stoppa in disketten och tryck S, tror jag det ska va...?! d tar windows drivrutinerna in p hrddisken men ha disketten kvar i datorn fr senare i installationen s kan den vilja ha drivrutinerna igen... Str skert att drivrutinerna inte har "signerats" av windows xp men det r bara o hoppa ver och trycka bort den o fortstta....

Nr installationen r klar s kommer windows xp att hitta hrdiskarna...

 

hoppas att du lyckas...sorcererq@hotmail.com

 

---------------------------

May the force be with you!

 

[inlgget ndrat 2004-03-07 13:01:53 av P4 2,4 GHz 512 Mb DDR, GeForce 4 440 MX, 82 GB + 2*120 (Raid) Harddrives..]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

Kan det vara så att ATA-kontrollern även stödjer ATA-RAID? Isf så är det nog rätt som du ser men att du saknar rätt drivers...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...