Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Håller datorn på att klappa ihop?


goat63

Rekommendera Poster

Hej alla!

 

Någonting mycket märkligt hände på min PC nu i eftermiddags. Jag skulle flytta lite musikfiler från en hårddisk till en annan hårddisk på PC,n, låt kalla den G. Under processens gång kom ett medelande upp på skärmen om att det inte gick att utföra det jag ville. Jag gjorde då en komplett virus scanning, både online och manuellt. Ingenting hittades. Jag går tillbaka till den hårddisk som jag skulle flytta filer till men den är plötsligt helt tom och oformaterad?! Jag försöker med att köra systemåterställning men efter det så är hårddisk G fortfarande helt tom. Jag försöker då formatera G, men det vill sig inte?! Hur formaterar jag snabbast och enklast enhet G? Är det någon som har tips?

 

PS. Jag glömde att säga att när jag kollade egenskaper på enhet G så står det RAW på filsystem i stället för NTFS?! Vad är det?

 

 

Mycket tacksam för alla svar…

 

 

[inlgget ndrat 2004-03-05 19:23:56 av goat63]

[inlägget ändrat 2004-03-05 19:25:17 av goat63]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

RAW r ett dataformat fr bilder frn digitala kameror.Vet inte hur hela disken kunnat bli raderad.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

Jag kände igen RAW så jag kollade lite, det är inte så på min Xp, men jag startade min Mille-dator, och det var som jag mindes, om jag högerklickar på cd-romen så står det RAW som filformat, du verkar ha "tappat" G och cd-romen har tagit den beteckningen i stället, eller så har dom bytt plats, fan vet, kör setup och se om disken finns där fortfarande.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...