Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Göra datorn tystare


Lewss

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag tänkte göra datorn tystare, och då så såg jag artikeln i PC FÖR ALLA-tidningen.

Det första som står är man ska byta ut grafikkortets fläkt. Sedan skrev dom att man skylle köpa nytt kraftaggregat, spänna fast håddisken i en "gummivagga", dämpa lådan med ljudisolerande och sist men inte minst, byta processorfläkt.

 

Jag har min dator nära min säng, så det jag vill göra är att dämpa den så mycket att man kan sova utan att störas av något irriterande surr.

Det jag undrar är ifall man kan skippa att byta ut grafikkortets fläkt, för det verkar vara ganska krångligt när man ska börja slita loss skruvar och börja mixtra. En annan sak som jag undrar över är ifall man inte kan skippa den där "gummivaggan", för den verkar vara ganska onödig.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns att köpa ljudisolerade lådor som man ställer datorn i. De kostar en del men då slipper du skruva och hålla på.

 

Varför har du på datorn när du sover?

 

AMD Duron 1,2 Ghz 256 MB 20 GB GeForce 4 64 MB

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Är du inte erfaren så rekommenderar jag att du köper ett grafikkort färdigt med kylflänsar, jag har sätt ATI Radeon 9700 och Geforce Ti 4800SE om du är intresserad av spel så är ATI Radeon 9700 bättre än Geforce kortet!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

Kanske för att ladda ner stora filer.....voila man vaknar och har då ett par nya filmer i datorn kanske.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Amos Bronson Alcott

Jag sover f.n bredvid ett kylskåp som surrar. Jag brukar stoppa fetvadd i öronen (ser ut som bomull, men jag tror det är lite effektivare än bomull, finns på apotek för några kronor).

 

Inte lika effektivt som öronproppar, men å andra sidan inte alls lika irriterande.

Det tar udden av det värsta surrandet.

 

När det gäller åtgärder med datorn, så kanske du kan få lite ideèr och även ställa frågor här...

 

//eforum.idg.se/Threads.asp?list=b&forumid=389

 

ha de

Amos

 

 

[inlägget ändrat 2004-03-05 10:07:55 av Amos Bronson Alcott]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Jag skulle också kunna tänka mig att man har på sin dator när man sover om man har en server av något slag som man vill ska vara igång hela tiden.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...