Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Krångel med hörlurar


stefan_x

Rekommendera Poster

Hej, har precis inhandlat ett par hörlurar med mikrofon på.

Det går bra att spela in men när jag testar ljuden på lurarna funkar bara den ena, när jag tar på digital out put låter det i den andra dock inte så bra.

Har fem ingångar på ljudkortet (SB 5.1 live) de två närmast gameporten är upptagna av högtalarna nästa sitter miken på, nästa port funkar inte hörlurarna på så de sitter på den sista porten.

HJÄLP NÅGON!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, de två första uttagen är front och bakanslutningar för analoga högtalare, nästa är mik, nästa är linjeingången där du matar _in_ en signal - det sista jacket är digitalutgången - huruvida den kan ställas om till analogutgång för hörlurar har jag inte en aning om, är det så? (Vet att det går på vissa andra fabrikat - s.k. versajack)

 

Annars pluggar man juh normalt in hörlurarna i frontutgången eftersom den kan förstärka signalen mer?

 

 

 

--

/Weyland

 

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Annars pluggar man juh normalt in hörlurarna i frontutgången eftersom den kan förstärka signalen mer?

 

Logiskt ;) Annars är det så; eftersom många ljudkort har bristfälliga möjligheter att använda hörlurar(det är ju trots allt linje-utgångar därbak på kortet): så är det väldigt attraktivt att äga dator-högtalare med hörlursutgång på fronten, då kan man dessutom använda sig av "High-End" lurar också istf freestyle-varianten - det är en smått otrolig miss att inte alla dator-högtalare har den funktionen...

 

 

 

/PaleRider

- Mandrake Linux 8.0 är ute nu, MS Windows är mer än ute...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Word, Pale. Fast med "front" menade jag nog linjeutgången där bak som ger signal till fronthögtalarna i ett 4way-system. Enligt specarna på kortet ska den utgången kunna ge mer kräm än bakkanalen som ska vara en ren linjeutgång... fast jag kan ha fel ;)

 

 

 

--

/Weyland

 

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast med "front" menade jag nog linjeutgången där bak som ger signal till fronthögtalarna i ett 4way-system.

 

Eh, det var precis det jag menade med "logiskt" - fast jag kan inte verifiera sanningshalten för stunden, saken är den; fungerar det så fungerar det. Man hade nog ändå velat se lite mer genomtänkta lösningar från tillverkarna(multimedia-PC, bah !) ;-)

 

 

/PaleRider

- Mandrake Linux 8.0 är ute nu, MS Windows är mer än ute...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aha, you're one step ahead of me ;)

 

Jo, det är lite sorgligt att det är som det är... våra tre burkar i garderoben, med två separata hifi-system ger mig ständigt huvudvärk. Att försöka routa signalerna rätt, med hjälp av en enorm härva minipluggkablar _bakom_ alltingen där man inte ser, inte kommer åt å inte orkar krypa, är jäkligt jobbigt :)

 

 

 

--

/Weyland

 

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...