Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Internetuppkopplingen ”fryser”


Tall

Rekommendera Poster

Har köpt en ny dator med bl.a. följande komponenter: moderkort Abit IC7 Max 3, processor Intel P4 2,66GHz 512 Cache, två minnen OCZ Dual kit 2x256MB, grafik Geforce FX 5200 128 MB. Jag har installerat USB-modemet TOPCOM Xplorer 150 Analogue 56 Kbps.

Mitt problem är att Internetuppkopplingen ”fryser” efter en stund, då jag kanske varit uppkopplad 4-5 minuter. Det enda som jag då kan göra är att bryta strömmen. Detta inträffar varje gång jag är uppkopplad för att t.ex. läsa en tidning eller skicka E-brev. Inget annat program körs i bakgrunden. För säkerhets skull har jag inaktiverat mitt virusprogram (Panda). Vem kan hjälpa mig med tips? Mycket tacksam!

 

Tall

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Du verkar vara en riktigt cool kille!

 

 

- Intel Celeron 1 GHz, 512 MB SDRAM, GeForce 4 Ti4200 64 MB, HDD 40 GB, Windows XP Professional -

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tekonom-svaret var förstås ingen hjälp!

Är det någon annan som har ett förslag till åtgärd?

Fortsatt tacksam för hjälp!

Tall

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Hur har du det med dina uppdateringar? Webbläsaren tex? Kolla även inställningarna för din uppkoppling, har du nåt villkor för uppringning, ned stängning eller har du bredbandsmodem och en brandvägg, kolla inställningar för den, en scanning med HiJackthis brukar en del vara hjälpta av här på forumet. Lägg upp loggen här så tolkar nån gammal räv den åt dig kanske Die Hard??

 

Ps kolla din dator och tekonomens dator så fattar du kommentaren, eller...:-),:-)Ds

_______________

Sesu

ett huvud utan bekymmer finns bara på en fågelskrämma

 

[inlägget ändrat 2004-03-01 20:56:12 av sesu]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...