Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Datorn startar om sig!


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

Efter att jag hade installerat mitt nya moderkort, processor och kylfläns så håller datorn på att starta om sig varje gång jag öppnar ett spel, vissa program, och tex. en film(windows media player).

Jag formaterade om min ena hårddisk(där windows låg) och installerade om windows.

Problemet var borta i några timmar tills jag råkade kryssa bort den inbyggda brandväggen på nätverkskortet. Sedan dess har problemet kvarstått.

Det har visat sig att jag hade virus på datorn men alla virus är nu borttagna så det borde inte vara något problem egentligen.

 

För er som tror att det har med värmen på processorn att göra så tvivlar jag starkt på det då jag lyckades spela warcraft 3(ett mycket prestandakrävande spel) i flera timmar, utan problem innan.. medans jag nu inte ens kan öppna ett vanligt filmklipp.

 

Tack på förhand

\\M

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Har du dom rätta inställningarna i BIOS till CPU`n,mm? Vcore,FSB och liknande?

 

Helren

_______________________________________________________________________________

XP Professional

AMD Athlon Barton 2,0 Ghz, Maxtor 120Gb + Seagate 80Gb , 1,00Gb Ram,Radeon 9600 256Mb

SP1 På båda!

PII 233Mhz,192Mb Ram,GF TNT 16Mb,5Gb SCSI+1,5Gb

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Det finns virus som gömmer sig i bootsektorn, för att få bort dom så måste man köra: Format/u c:Detta kommando rensar allt,

kör man XP finns alternativet:

Ta bort partition, jag tror att detta kommando gör det samma som Format/u,

sen lägger man bara upp en ny partition

C:Mvh

Mats

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Hej,

jag ska kontrollera mina BIOS inställningar samt formatera C: med /u.

Jag har ju två hårddiskar, och jag brukar inte formatera den andra när jag installerar om windows. Kan det finnas virus som direkt hoppar från D: till C: efter att jag har formaterat C: som gör min formatering av C: helt bortkastad?

Borde jag formatera båda?

 

Tack för tipsen, jag återkommer med resultat.

\M

 

[inlägget ändrat 2004-02-29 12:00:51 av BlizZ]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Ja formatera båda är att rekomendera! Eftersom om du har virus på ena disken så har du det med allsäkerhet det på den andra också!

 

Helren

_______________________________________________________________________________

XP Professional

AMD Athlon Barton 2,0 Ghz, Maxtor 120Gb + Seagate 80Gb , 1,00Gb Ram,Radeon 9600 256Mb

SP1 På båda!

PII 233Mhz,192Mb Ram,GF TNT 16Mb,5Gb SCSI+1,5Gb

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Nu har jag formaterat åtskilliga gånger men tillslut så fungerar allting som de ska.

 

Jag är nästan helt säker på att problemet ligger i ASUS moderkortsprogram som dock är rekommenderat att installera. Efter installationen av det program så uppstår problemet direkt.

 

Men men, det fungerar perfa nu iaf.

/M

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...