Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

integrerat grafikkort & nytt RAMminne


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

Hej!

I min nya HP stationära dator har jag ett integrerat grafikkort. Alltså ingen hög spelprestanda. Är det möjligt att köpa till ett separat grafikkort när det sitter ett integrerat i datorn? Är det lätt att byta när det är så? Vad behöver jag göra?

 

Jag vill även uppgradera mitt ram minne på 256 till 500. Köper jag då ett till likadant minne som jag redan har eller köper jag till ett på 500mb? Fungerar de 2 mindre lika bra som ett stort på 500? Vad behöver jag göra?

Tacksam för svar.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

1, Inga problem! Sätt du i ett grafikkort! Det du behöver göra är att gå in i BIOS och inaktivera det integrerade grafikkortet så dom inte "krockar" med varann!

 

Och det är lätt att sätta i ett, Du trycker bara in det försiktigt i AGP platsen!

 

2, Om du ska uppgradera till 512Mb så är det billigaste alternativet att sätta i ett 256Mb till, Och det blir ingen märkbar skillnad mot om du sätter i 1st 512Mb!

 

Det du behöver göra är att ta reda på vad det är för minne ska köpa = Vad det är för minne som sitter i! Om det är SDRAM eller DDR Ram!

 

Det gör du lättast genom att antingen ta ur det som sitter i och ta med det när du ska köpa det nya eller laddar du hem AIDA 32 från länken nedan!

 

http://www.aida32.hu/aida32-download.php

 

Detta är ett program som talar om vad du har i datorn Komponenter, Temp,mm! Ett mycket bra program!

 

Helren

_______________________________________________________________________________

XP Professional

AMD Athlon Barton 2,0 Ghz, Maxtor 120Gb + Seagate 80Gb , 1,00Gb Ram,Radeon 9600 256Mb

SP1 På båda!

PII 233Mhz,192Mb Ram,GF TNT 16Mb,5Gb SCSI+1,5Gb

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag satte in ett AGP-grafikkort i min Packard Bell dator som hade integrerad grafik innan och det gick utan problem. Jag behövde inte ens inaktivera det integrerade grafikkortet för det gjorde datorn automatiskt.

 

AMD Duron 1,2 Ghz 256 MB 20 GB GeForce 4 64 MB

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Jag har också installerat grafikkort på moderkort med integrerad grafik och jag har aldrig varit med om att behöva avaktivera det gamla i BIOS.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...