Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Program mot spioner är själva spioner


ericssonr310s ericssonr310s

Rekommendera Poster

ericssonr310s ericssonr310s

läst att Program mot spioner är själva spioner

så min fråga är är dessa några av dom:

Ad-Awaer 6

SpyBot Serche And Destrory

pestpatrol

program som lägger till sina egna spionprogram?

eller bakdörrar?

Gillar spel och musik

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var väl ett särskilt program som de skrev om, inte de vanligaste som Ad-aware 6, spybot..m.m

 

 

Surfa säkert och uppdatera mera ;)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ericssonr310s , hej :-))

 

Det kan jag garantera dig att AdAware inte innehåller några spioner. Inte heller Spybot S&D heller för den delen.

 

Men det finns dom som gör det.Spysweeper är en du ska akta dig för, Internetwasher en annan.Spyhunter är också en du kan undvika.

 

Internetwasher är ett program som finns att hitta under en massa olika namn.

Ofta har också ovanstående program dolda installationer, samt att du kan ladda ner dom gratis och skanna.Men så fort du vill ta bort det som dom hittar, så kommer det upp ett fönster som säger att det inte går förrän du betalat $24.95 .

 

Håll dig till AdAware eller Spybot, dom är båda gratis och gör jobbet bäst utan att lägga till något extra.Och så vet du att du får riktiga, seriösa program.

 

Svenska delen av AdAware supportforum hittar du här: http://www.lavasoftsupport.com/index.php?showforum=17

 

hälsning

 

Die Hard

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

Hej.

Detta ska ni alla höra ifrån en DANSK

Det Svenska programmet från Lavasoft, Ad Aware är suveränt det bästa i den klassen.

Med Ödmjuk Hälsning.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ett exempel här, som kan provas av alla som är modiga. Det illustrerar i sin prydo hur en del marknadsför dessa sk*tprodukter, som inte är ute efter annat än att ställa till problem och tjäna pengar på aningslösa användare.

 

hxxp://www.browser-page.com/home.html

OBS :Länken bruten, besök på egen risk.

Emellertid har jag inte funnit att något installerats vid besök.

 

Sidan är registrerad av Prasad Singh och bolaget bakom är Domains by Proxy .Det mest notoriska bolaget när det gäller att försöka sälja sk*t under förevändande av att det är bra och nödvändga applikationer.

 

Detta gör man bl.a. genom att skicka upp pop-up fönster som man måste klicka bort och dessa innehåller falska varningar om att man är infekterad.

 

Hälsning

 

Die Hard

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...