Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

gurka.log????


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

Jag har Windows XP. Upptäckte för tre veckor sedan i Documents and Settings filen gurka.log som fylls i hela tiden med följande enformighet:

1077660745: Start ENUMENTRIES

1077660745: ENUMENTRIES 2

1077660745: ENUMENTRIES 3

1077660746: Start ENUMENTRIES

1077660746: ENUMENTRIES 2

1077660746: ENUMENTRIES 3

Under tiden jag öppnar filen, stänger den och öppnar igen hinner det bli 10-40 nya sådana rader. Slänger jag filen i papperskorgen så skapas det genast en ny och numreringen fortsätter. På två veckor blir filen stor, 15 MB. Har det slunkit in ett program på datorn som gör något skumt och vars loggfil jag alltså ser? Farligt? Hur stoppa det hela?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En viruskontroll på någon trevlig sida, tex http://housecall.trendmicro.com/housecall/start_corp.asp

följt av nerladdning, installation, uppdatering och scanning med Ad-Aware och Spybot.

Eventuellt nerladdning av HiJack This, spara loggen och klistra in den här.

 

Behöver ju inte vara något, men efter det så är man i alla fall säkrare...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
Gäst idgadmin

 

Har sama problem som du. Kollade lite på vilka program som jag installerat med sama datum som filen gurka.log är skapad och det verkar som programet Bluffstopparen, som är nerladdat från konsumentverkets hemsida har med saken att göra för om jag avslutar det så går det att radera gurkfilerna utan att dom kommer tillbaks men så fort jag startar Bluffstopparen så skapas dessa filer igen, fast konstigt nog på ett ställe till (C:\Program\Delade filer\System\Mapi\1053\NT)förutom (C:\Documents and Settings\sulan

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

Tack både Mij och gurkan100. Jo, det är Bluffstopparen version 1.08 där konstruktören glömde ta bort gurka.log. I den senaste versionen, 1.09, finns den inte med. Uppdatera till 1.09 och släng sedan gurkan.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

Verkar inte särskillt förtoendegivande detta program, Har haft olika problem sedan 1.4. Konsumentverket borde väll inte sprida "dåliga" program nu har man ju liksom tappat lite förtroende.....

Kanske det visar sig att en banan eller melon ligger och loggar på nått annat ställe där det inte syns, för hade inte jag upptäckt gurkan i roten på c: på en av mina andra datorer så hade den legat kvar än och sugit hd utrymme......Inte bra, nåt för Sverker att bita i kanske (gurkan allstå). :-)) om han törs ge sig på konsumentverket ;).

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...