Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Säkerhetsuppdatering Q832894


kalh

Rekommendera Poster

Någon som kan förklara ovanstående uppdatering Q832894?

 

Jag har Windows ME, Norton Antivirus 2004 och Zone Alarm 4.5.538.001.

På Internet använder jag Explorer 6, version 6.0.2800.1106 med 128-bitars kryptering och uppdaterad med SP1 samt övriga av nöden påkallade Q:n….

Jag kopplar upp med ISDN samt kollar varje dag om det finns uppdateringar att hämta.

Det gäller inte minst för Norton…och minst en gång i veckan kollar jag manuellt på Windows Update.

(… har kopplat bort auto update….)

Vid dessa tillfällen ”skannas” min dator..??

Sedan visas tillgängliga och valda uppdateringar.

Och därefter kan man välja ut och ladda hem de som rekommenderas att installera.???

 

Nu till mitt problem…efter att ha gjort enligt ovan,

så hämtade jag från Windows Update ”Säkerhetsuppdatering Q832894”….

Den är avsedd för IE 6.0 SP1….????

Efter detta fungerar inte min inloggning till ”ePostgirot”..!!!!!!!!!!

Felmeddelande; ” Inloggningen misslyckades. Du har matat in fel uppgifter. Avbryt eller börja om.

Jag kan försäkra att fel uppgifter inte matades in….!!!

Utöver detta så har jag gjort alla de inställningar som ePostgirot uppmanat mej att göra, ändå fungerar inte inloggningen. Jag har pratat och mejlat till dom..

Postgirot ger sedan efter några dagar en vink om att kunder med problem kan söka på Microsoft för de har meddelat at det är något fel i Windows operativsystem…..?????

 

Jag kan väl erkänna att jag avinstallerade Q832894 och då fungerade inloggningen som tidigare.

Har nu Microsoft ett säkerhetshål som man dessutom uppmanas att ladda hem en fix till,

så borde problem inte uppstå… Som det nu är så är inte hålet lagat.

 

 

Tacksam för kommentarer..

Ha de’

kalh

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Hej

Jag läste faktiskt om någon som hade samma upplevelse. Det bekräftar min teori omm att man ska inte okritiskt köpa alla uppdateringar.

Jag säkerhetskopierar system och/eller register innan mina uppdateringar för säkerhets skull och jag tycker det är bra att du berättar det här för då hjälper du många som söker efter samma fel du fick men löste själv.

Bra, en poäng till dig

 

ett huvud utan bekymmer finns bara på en fågelskrämma

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Q832894 har ett känt problem på en viss typs SSL-sidor, problemet omnäms redan på downloadsinformationssidan (länken nedan) och det bör finnas en KB-artikel 831167 om saken (har tyvärr inte nu direkta länken dit), jag tror det dessutom finns någon korrigeringsfil.

 

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=70530968-b59a-47c0-90d3-0c884910bc97&displaylang=en

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...