Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Virtual CloneDrive ????


IKNOWNOTHING

Rekommendera Poster

Hej.

Är det någon som kan förklara för mig vad Virtual CloneDrive är för program.

Kan laddas ner som freeware på elby.ch samma företag som gjort CloneDVD.

 

Tacksam för svar.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är samma sort program som Daemon-Tools och är till för att använda så kallade image-filer.

Ofta när man laddar ner program/spel/filmer från internet så finns de packade i t.ex. .bin & .cue eller .iso som är avbildningar av en cd.

Sedan använder man en virtuell cd för att ladda dessa filer. Så man får helt enkelt en ny cd i Windows som datorn tror finns på riktigt.

 

 

"Cheating is like masturbation. Feels good while you're doing it but once you're finished it only emphasizes how empty and shallow your life really is."

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Hej.

Tack för svaret.

Tror du att du kan förklara lite mer ingående hur man gör.

När jag klickar på den Virituela CD´n så säger den bara sätt i skiva i (G:).

Tacksam för svar.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle föreslå att du använder Daemon-Tools istället, det är mycket bättre.

Där så är det bara att installera och så kommer det en ikon nere vid klockan som du högerklickar på. Då får du upp en meny med ett flertal val, Emulation gör så att du kan spela ett bränt spel utan att använda crack. Under Virtual CD/DVD-ROM så kan du välja antalet virtuella diskar och ladda en ny image-fil. För att ladda en fil så trycker du på Device 0: [V:] No Media och sen på Mount image. Sedan är det bara att välja fil och nästan använda disken som en vanlig CD.

 

 

"Cheating is like masturbation. Feels good while you're doing it but once you're finished it only emphasizes how empty and shallow your life really is."

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppsan, glömde jag adressen...

Tur att Amos Bronson Alcott skrev ut den

 

 

"Cheating is like masturbation. Feels good while you're doing it but once you're finished it only emphasizes how empty and shallow your life really is."

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...