Just nu i M3-nätverket
Jump to content

TweakXP - Register hjälp

Guest idgadmin

Recommended Posts

Guest idgadmin

::Mysko inställning med Tweak

Hej!

Nu ska jag berätta om ett program som låter dig ändra en massa roliga inställningar i Windows. Det är inget mindre än detta Tweak-program som man kan få med på bland annat

PC FÖR ALLAs CD-skiva med verktyg(eller vilket kategori det nu ligger under).

Hur som helst, jag installerade det och allt var frid och fröjd...tills, perioden 30 dagar hade gått ut. Då fick jag en skit irriterande inställning(som jag inte valt) som gör att fönster som jag har musen över bli AKTIVA. Det är inte nådigt irriterande när man använder ICQ å ska skriva å musen dras utanför chatt-rutan... aah ni hajjar säkert...

Jag kan inte installera om programet med någon som helst version och sedan öppna det igen för att försöka ändra denna inställning som gjorts, då tänkte jag att kanske det är någon som gillar att leka med registret som vet vart man kan fixa detta problem "manuellt".. ???

//Jocke

Amos Bronson Alcott

Ingen aning om detta går, men........

en chansning är väl att göra en systemåterställning till innan 30-dagardemon installerades.

Om du utan olägenhet för andra installationer och dylikt kunde göra det, så borde det väl fungera.

Om inte det går, så i andra hand att ta närmaste återställningspunkt före utgången av demo-tiden. Ställ sedan om Windowsklockan till samma tid som återställpunkten INNAN du öppnar Tweak. (som förhoppningsvis då har blivit lurat och tror att demoperioden inte är slut)

När du öppnat Tweak så letar du upp och tar bort den retsamma inställningen. Sedan avinstallerar du Tweak

Om du har Tweak i "autostarten" så gå till "felsäkert läge" vid uppstarten efter systemåterställningen och ta bort den från "autostart". Starta sedan om datorn gör som ovan med windowsklockan. Du måste ställa om klockan INNAN du öppnar Tweak

Obs att det kan bli lite strul med almanacksprogram och kanske annat också när man strular med klockan

Glöm inte ställa klockan rätt till sist.

Mvh

Den amatörhackande

Amos

Ps detta bara en idé, göres på egen risk

eller för att härma Ola Fransson Microsoft i en fri översättning.

Inlägget är inte förknippat med några garantier eller ansvarsåtaganden av vilket slag det vara må. Användning av informationen i inlägget sker på egen risk. Användning av förekommande script, datorprogram eller liknande regleras av villkor som inte finns.

[inlägget ändrat 2004-02-25 00:40:10 av Amos Bronson Alcott]

Att musen beter sig så där, brukar kallas ”Active window tracking” el kort och gott ”X-Mouse” (skulle tro att det härrör från X-Windows i UNIX/Linux). Hur som helst, det är lätt att stänga av;

Öppna registereditorn och leta reda på [HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Mouse]. I den högra panelen ska det finnas ett värde kallat ”ActiveWindowTracking”. Dubbelklicka på det och ändra värdet till 0 (noll). Ev måste du starta om datorn för att ändringen ska gälla…

Och som vanligt uppmanar jag till att göra en backup av registret innan man ger sig in och pillar i det!

[inlägget ändrat 2004-02-25 10:22:46 av Haakon]

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...