Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Nero


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

I Nero finns en funktion att jämföra bränd skiva med original data, vad är det för nytta att göra det? Kan det isåfall säga till om brända skivan avviker från originalet?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Amos Bronson Alcott

Jo det är det som är meningen.

 

Om den ser att det är någon skillnad på det brända och orginalet, så får man besked om det. Jag använder det alltid.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis som du säger så jämförs den skrivna datan med orginalet. Detta är för att kunna upptäcka om det har blivit några fel-skrivningar.

Denna funktion kan man använda om man bränner känslig data och måste verifiera denna, men funktionen behövs inte när man t.ex. bränner musik-cd.

Om du sätter på verifiering så kommer bränningen att ta mycket längre tid än normalt och den är oftast onödig.

 

 

"Cheating is like masturbation. Feels good while you're doing it but once you're finished it only emphasizes how empty and shallow your life really is."

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Amos Bronson Alcott

Hej Warwolf

 

Jo, jag kanske tog i när jag skrev att jag alltid använder det. Jag använder det bara till data-CD. Jag tror faktiskt inte ens funktionen finns vid Audio-CD (har inte Nero installerat just nu, så jag kan inte kolla)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä, det kanske du har rätt i.

För funktionen är ju som sagt nästan helt onödig vid audio-cd.

 

 

"Cheating is like masturbation. Feels good while you're doing it but once you're finished it only emphasizes how empty and shallow your life really is."

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...