Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

grafikkort


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

hejsan

det är så att dom nyaste spelen börjar gå lite segt och funderar på att köpa nytt grafikkort problemet är att jag inte är så är inte så haj på datorer. vad ska man ha för grafikkort för att allt ska flyta på perfekt. jag har en amd 2000 med 512 minne och ett ati 7000 kort med "19" skärm. nån som har ett tips till en som gått vilse i grafikkoertsdjungeln.

tack på förhand

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allt beror på i vilken prisklass du vill köpa grafikkortet för.. Tomshardware.com har lite tester på olika grafikkort, jag skulle rekomendera något kort för 1500-2000, det är väl det bästa man får för pengarna... Jag har tänkt själv o köpa ett 9800 XT om ett halvår ungefär när priset har gått ner från 4500:- till 2000 ungefär, priserna sjunker jättesnabbt när nya kort kommer som det alltid gör... Men nuvarande bästa kortet är nog (hmm) FX 5700 eller Radeon 9600... Kolla även om du har AGP 8x annars måste du köpa ett nytt moderkort om du bara har 4x eller 2x...

 

Jag skulle också avråda er att köpa ett (se) kort, (står se efter typen).. Detta kort har (som jag har läst) långsammare minne och det är en markant skilnad mellan se kort och inte se kort med samma modell...

 

Hoppas att du hittar något...

 

Mvh

 

Raider

 

---------------------------------

P4,2.4 GHz, (533) GeForce 4 440 MX.

82 GB HD + 2*120 (samsung) RAID-comp.

6500p, CPU at mark-test

 

Pentium 4 rules and will rule earth forever...

 

 

[inlägget ändrat 2004-02-24 05:21:23 av P4 2,4 GHz 512 Mb DDR, GeForce 4 440 MX, 82 GB + 2*120 (Raid) Harddrives..]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Sen om du ska köpa GF så ta hellre ett TI än FX!

 

Helren

_______________________________________________________________________________

XP Professional

AMD Athlon 1,65Ghz, Maxtor 120Gb + Seagate 80Gb , 1,00Gb Ram,Radeon 9600 256Mb

 

PII 233Mhz,192Mb Ram,GF TNT 16Mb,5Gb SCSI+1,5Gb

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Varför Ti o inte FX?

 

 

Jag tycker du ska köpa ett ATI radeon 9600XT krot för 1400Kr

 

 

AMD ÄGER ;-)

 

SGT; KARMA

[inlägget ändrat 2004-02-24 06:53:33 av Web master]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

HEJ!

 

om du nu ska köpa ett kort så köp ett RAdeon 9600 kort, har det, det är inget som hackar då. än så länge.....

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...