Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

CPU frekvens


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

Hej! Är det någon som kan hjälpa mig med ett problem jag har? Jag har precis formaterat om min dator och inst. XP på den samma. Problemet är nu att när jag startar upp datorn så visar den att jag har en cpu frekvens på 1.3 GHz (det säger den även i syseminformation) när jag i sjäva verket har en "AMD Athlon XP 3000+" processor. Jag har även laddat ner cpuid och fått bekräftat att den bara jobbar i 1.3GHz. Hur kan jag åtgärda detta? Har varit inne i bios och skrämt upp processorn men det skall väl inte behövas?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Troligast så ska du in i BIOS och justera lite...kolla CPU Host/PCI Clock eller liknande, är det en Barton 2.1Ghz så ska det stå 200Mhz...annars 166Mhz.

Finns lite olika modeller och det beror då på vilken du har...sen är det multiplier och då är det 10.5 på första (200Mhz) och 13x (166Mhz) men den står troligen rätt redan...vet inte riktigt vart man kan ändra den heller i.o.f.s.

Så kolla upp det vad du har nu...om det är det..

 

Kan även nämna det att i ovannämda fall så gäller det XP 3000+ (2100Mhz) och den andra XP 3000+ (2167Mhz).

 

* The Future Is Here! *

 

[inlägget ändrat 2004-02-23 23:08:15 av Humanoid]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...