Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bonet


AndersKarlsson

Rekommendera Poster

AndersKarlsson

Beställde ADSL från Bonet i oktober 2000 fick en leveransbekräftelse på upp till 8 veckor. Sedan dess har de kommit med olika bortförklaringar hela tiden. I februari -01 fick jag besked att telefonstationen skulle byggas ut de närmaste veckorna och att jag sedan skulle få mitt modem i början av mars. Nu har jag helt plötsligt den 25/4 fått ett majl där de nu säger att jag inte kan få något brdband eftersom jag ligger under en sk. KC (understation). Hur kan ett sådant företag kalla sig seriösa, jag bara undrar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet är väl att de är beroende av Telia eftersom de kör på deras utrustnig och jag tror ju inte Telia är så pigga på att hjälpa dem med att bygga ut växlar och sådant om det saknas något.

 

Kolla den här tråden ochså:

//eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=190804

 

De flesta är rätt nöjda är de väl fått uppkopplingen.

 

Bonet har ju ochså fått bra betyg i tester.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bonet ska sluta bygga på dem nuvarande telestationerna runt om i götborg.. dem ska antagligen också lägga ner sitt kontor här i göteborg... väldigt synd...

 

 

/Markus - http://markus.info.se/

________________________________

Telia = Felia = SANT!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bonet ska sluta bygga på dem nuvarande telestationerna runt om i götborg.. dem ska antagligen också lägga ner sitt kontor här i göteborg... väldigt synd...

 

 

/Markus - http://markus.info.se/

________________________________

Telia = Felia = SANT!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur vet du detta? Det bolag som köpte BoNet skall ju se till att korta köerna, öka tillgängligheten för kundkontakt mm.

 

Jag vet dessutom att de planerar bygga ut flera stationer (bl.a. förs diskussioner om utbyggnad av KC)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

känner flera som beställ som fått beskedet att dem inte kommer att få det eftersom dem ska sluta bygga på telestationerna.. iaf här i göteborg.. bla i kärra, backa, hammarkullen, angered..

 

/Markus - http://markus.info.se/

________________________________

Telia = Felia = SANT!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mattias Sandsäter

Det är i vilket fall som helst inte sant.

Det tar lång tid, JA. Men sant, NEJ.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mattias Sandsäter

Det är i vilket fall som helst inte sant.

Det tar lång tid, JA. Men sant, NEJ.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Distortion

Problemet är att man inte kan få ADSL om man är kopplad till en understation (KC-station) istället för huvudtelestationen. BoNet vet ju inte om att du är kopplad till en sån förrän det blir din tur i kön och de kollar upp det. Jag ringde och frågade och fick tillslut svar på att jag kunde få ADSL så nu är det bara någon vecka kvar för mig.

 

Telia är 1000ggr värre än BoNet. Jag beställde från Telia i Oktober och har ännu inte fått något svar, beställde av BoNet i mars och nu får jag det :)

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...