Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

pop3 i Hotmail


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

Hej,

Jag fick ett tips om att använda Pegasus mail. Det fungerar utmärkt att hämta och skick post från/till

bl.a. Home.se, Tiscali.se och t.o.m. Yahoo.com. MEN hur skall jag göra för att få det att fungera med

Hotmail? Jag har tidigare använt Incredimail, och det fungerade perfekt ÄVEN för Hotmail! Så fick jag

en hårddiskkrasch, och kunde inte återskapa mina postboxar. (Kunde inte [medan hd:n fungerade]

göra backup på dem [kunde inte hitta dem!]!) Därför tänkte jag försöka med ett annat mailprogram -

ett som inte är så intressant för virusmakare som Outlook! MEN så vet jag ej vad jag skall skriva

i pop3 resp. smtp ruterna för Hotmail!! Någon som vet hur det ska' va' ????

Jag har provat pop, pop3, www.pop, www.pop3, mail, www.mail osv osv!

Tacksam för hjälp!

/rgs

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Hej,

Tack för svar Gurrasnurras(!)

När jag klickar på länken du angav frågas efter login namn och lösenord. När jag så anger detta (korrekt!) så loggas jag ändå EJ in! Gör du om DU försöker?

Vänligen

/rgs

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

Nej, det går inte för mej heller, men det var vad som stog i outlook express.

Konstigt namn tycker du, jag brukar använda gurrasnurra men det var upptaget så jag la till ett s.

Nä, gör som jag, använd Messenger för att kolla Hotmailen, då behöver man aldrig kolla, det plingar till när man har post.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Så då går det inte då!

Konstigt att det fungerar i Incredimail! Där installeras det automatiskt! F-n vet hur dom gör!!

Vänligen

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...