Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kan inte komma åt internet


nale72

Rekommendera Poster

Hej,

 

Vi har en fast uppkoppling via Radio-LAN hemma. Det innebär att man bara pluggar in nätverkskabeln så är man "på internet" utan inloggning. Detta har fungerat utmärkt på vår gamla dator samt andras datorer när de har hälsat på. Nu har jag köpt en begagnad dator med XP som har senaste IE och nätverkskort. När jag startar datorn har jag ikonen nere till höger som bekräftar att jag är ansluten. När jag öppnar IE får jag dock attt sidan kan inte hittas. Vad jag kan se är ingen brandvägg installerad och XP:s egen är avaktiverad. Det lyser bakpå nätverkskortet så det verkar ok och särskilt då jag även har ikonen som säger att jag är ansluten. Vad kan problemet vara som gör att jag inte kommer ut på internet? Jag har även provat att installera Netscape, men det fungerar inte heller. Hjälp!

 

/Micke

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Många Internetleverantörer har ändrat Winsock2 delen i registret så du kan ju testa att köra en rep av TCP/IP o Winsock med bifogade länk filnamn: Winsockfix.zip (finns också som exe fil)

 

http://members.shaw.ca/techcd/VB_Projects/

 

Om du inte använder proxy kolla då också under Internetalternativ-Anslutningar-LAN-inställningar att du inte har bock i rutan Använd proxy.

 

Hör av dig hur det går,

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...