Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Byta dator = Hjälp


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

 

Har köpt en ny dator och ska ta med en 80 GB hårddisk till den nya från den gamla. Kan jag då föra över alla program till den hårddisken som jag ska sätta in i den nya datorn eller måste jag spara allt på skiva? Ligger filerna kvar eller vad händer? Hoppas ni förstår!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Installerade program går inte att flytta.

 

Vill du använda dom på den nya datorn måste du installera dom där.

 

Övriga filer kan du spara.

Tex kan du kopiera över dom till den nya disken, och sedan formatera den gamla, så att du får bort alla gamla Windowsfiler.

 

Om du bara skall ha den gamla 80GB-disken kan du, om den är partitionerad, spara alla filer du vill spara, på den andra partitonen, och sedan formatera den där du har operativsystemet.

 

Sedan är det bara att installera operativsystemet igen, med de drivrutiner som behövs till den nya datorn.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Du kan visst flytta installerade program så länge de inte kräver registerposter, de flesta funkar bara du tar med hela mappen etc. Dock måste du då starta dem från källmappen eller skapa nya genvägar eftersom de inte kommera att finnas i den nya startmenyn. Men som sagt gäller detta bara program som inte kräver registerposter..

 

 

Celeron P4 2.0 GHZ, 512 RAM, Powercolor Radeon 9600 Pro och lite annat smågodis :D

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men utan registerposter är det ju inte installerat...

 

Program som bara består av exe-filen och programspecifika filer(tex aida32) går bra att flytta, men dessa är som sagt inte installerade..

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...