Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

outlook express


stenbob

Rekommendera Poster

Är det ett e-post konto du skall ändra så går du in under Verktyg-Konton-Markerar det konto du vill ändra och väljer Egenskaper- Ändra o tryck OK

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Om du menar att du vill konfigurera ett nytt mail-konto gör du så här;

Öppna Outlook Express, välj Verktyg - Konton.. Klicka på "Lägg till", välj "e-post"..

 

Menar du att du vill lägga till/spara en mailadress så gör du det genom att klicka på Arkiv - Nytt - Kontakt..

(eller högerklickar på avsändaren och väljer "Lägg till avsändare i adressbok"

 

Lycka till!

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Amos Bronson Alcott

[CITAT]Therese H skrev

Menar du att du vill lägga till/spara en mailadress så gör du det genom att klicka på Arkiv - Nytt - Kontakt..[/CITAT]

 

Precis som Therese skriver gör du om det är det du vill göra.

Men först måste du i Outlook Express öppna själva adressboken.

Det gör du genom "verktyg-adressbok"

 

Mvh

Amos

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Amos!

 

I min version av Outlook Express behöver man inte öppna Adressboken för att lägga till en kontakt/mailadress.. Jag kommer till samma ruta, oavsett om jag "bara" öppnar programmet och väljer Arkiv, som jag gör när jag väljer att öppna Outlook och via adressboken välja Arkiv - Ny kontakt... :-)

 

Mvh, Therese

 

 

 

 

 

 

 

 

[inlägget ändrat 2004-02-20 16:31:09 av Therese H]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Amos Bronson Alcott

Hej Therese

 

Det var lustigt. Det verkar bättre att ha det som i din version. Kanske är det jag som missar något förstås. Jag har Outlook Express 6.0

 

Fast i min version av Internet Explorer 6.0 (inte Outlook Express alltså), så kan jag göra ungefär som du skriver.

Alltså "arkiv-nytt-kontakt". Då poppar adressboken upp helt plötsligt.

 

Så det kan bli alltså

 

Trevlig Helg

Amos

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen, Amos!

 

Ja, visst är det lustigt.. Jag har nämligen också version 6.00.(2800.1123)

 

Du fick mig osäker, så för att verifiera att jag inte sitter här och uppger fel information så tittade jag en extra gång.. och jag får faktiskt upp samma ruta på båda ställen.. En detalj skiljer dock och det är att om jag går direkt till Arkiv (dvs inte via Adressboken) så finns det en flik till som heter "Online". Denna återfinns alltså inte om jag går in på Ny kontakt via Adressboken...

 

Angående Internet Explorer;

Om jag går in i IE - Arkiv - Nytt - Kontakt så poppar även min adressbok upp... Så det stämmer i alla fall in på såväl min som din dator! :-)

 

Trevlig helg!

 

Mvh, Therese

 

[inlägget ändrat 2004-02-20 17:57:18 av Therese H]

[inlägget ändrat 2004-02-20 17:58:05 av Therese H]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Amos Bronson Alcott

Hej Therese

 

Nu ser jag att "kontakt" finns med även hos mig i "arkiv-nytt" i OE. Men den är helt grå (ej klickbart), så jag såg den inte. Hittar inget sätt att få den klickbar heller. Vad orättvist livet är ibland.

 

Ha de

Amos

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Amos!

 

Jag öppnade adressboken i Outlook Express, gick in på Verktyg - Alternativ och valde att dela ut informationen till MS Outlook och andra program. Efter att ha accepterat ändringen så försvann "klickbarheten" på det tidigare nämnda stället.. Och nu när jag ändrade tillbaka till mina föregående inställningar så hjälpte inte det.. Så numer är inte heller min "Kontakt" (under Arkiv - Nytt) klickbar...

 

Orättvisan har således även drabbat mig.. *ler*

 

Ha det bra!

Therese

 

 

[inlägget ändrat 2004-02-20 21:42:57 av Therese H]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...