Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Speldator som hackar


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

 

Jag har en dator som har en Pentium 4 2,4GHZ processor, 512mb DDR 400 minne, GeforceFX 5900 128mb grafikkort och en seriell ATA hårddisk.

 

När jag spelar t.ex GTA Vice City så hackar min ganska så skarpa PC trots att jag kör på låg upplösning detta har hänt på många olika spel.

 

Jag har en gammal skärm kan det var den som ställer till det?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Det borde inte vara skärmen tycker jag!

 

Du har inte möjlighet att testa med ett annat grafikkort?

 

 

Helren

 

TACSAM FÖR SVAR! (LITAR PÅ ERT OMDÖMME)

________________________________________________________________________________

XP Professional

AMD Athlon 1,65Ghz, Maxtor 120Gb + Seagate 80Gb , 1,00Gb Ram,Radeon 9600 256Mb

________________________

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jag tycker inte det grafikkortet är så dåligt. Har du uppdaterat drivrutinerna till det? Stäng även av onödiga program i bakgrunden

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Styrka , hej :)

 

Jag tror att du bara behöver gå till inställningar på grafikkortet. Kolla först att du har den inställd på 4xAGP, minst och sedan mickla lite med dom andra inställningarna.

Prova att ändra skärmens "refreshrate" till 70 eller 72 (om du har den högre)

OBS Ändra bara en inställning i taget, annars kommer du inte att ha en aning om vilken åtgärd som hör ihop med vad.

 

Ditt grafikkort och ditt system skall utan vidare klara GTA.

 

Jag har själv samma system som du, men ett gammalt G3 Ti500 64Mb och det funkar hur bra som helst med dessa spel

 

Die Hard

 

 

[inlägget ändrat 2004-02-20 11:31:22 av Die Hard]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Jag har precis samma problem på min dator som har Celeron II 2.0 Ghz, 512 SDRam, Powercolor Radeon 9600 Pro Maxtor 80 Gb med 8 mb cache. Denna dator borde väl klara spel som t ex Halo utan större problem? Kör nu Halo på 800*600*16@60Hz, med allt annat på "off" eller "low" och ändå är det väldigt ofta lite väl laggigt..

Jag borde kanske också säga att det har en hel del med att göra vart man "tittar" i spelet, tittar man bort från krig och skjutande går det fint men så snart det är en massa som rör sig förutom en själv så laggar det som f*n..

 

Sen att den får som bäst 2400 poäng i 3DMark03 är väl inte så lysande det heller..

 

Jag har testat att stänga alla "tray apps", skaffat senaste Omega Catalyst och "tweakat" inställningarna, det jag kan tänka mig att göra nu är att formatera "C:" och lägga in ett fräscht WinXP Pro med integrerat SP1a.

Jag kan även tillägga att jag kör på AGP 4x.

 

Tacksam för svar =)

 

Simon

 

 

 

 

 

Celeron P4 2.0 GHZ, 512 RAM, Powercolor Radeon 9600 Pro och lite annat smågodis :D

 

[inlägget ändrat 2004-02-21 20:14:07 av New Toasted]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

New Toasted, Celeron är inte en processor till spel! Kolla länken Http://www.anandtech.com/cpu/showdoc.html?i=1927&p=12

 

Styrka, din dator borde räcka gott och väl till det spelet. Är det på direkten som det hackar eller kommer det efter ett tag? Är det på direkten kan det vara drivrutinerna eller någon inställning i BIOS, om det kommer efter ett tag kan det vara värmen.

 

 

[inlägget ändrat 2004-02-22 01:22:53 av Bullmupp]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Jo jag är mycket medveten om att det är en budgetprocessor som inte presterar så bra som t ex en P4 i spel, men sån jättelik skillnad borde det väl inte vara så att man inte kan spela ett spel som man uppfyller dubbelt på allt i systemkrav och ändå går det knappt OK på "lägsta grafiken" (lägsta upplösning, lägsta detaljinställningar).

 

Så vitt jag lagt märke till så kommer lagget direkt och fortsätter konstant..

Jag har som sagt de senaste Omega Catalyst drivisarna (finjusterade ATI drivers).

Jaså? Kan det ha med BIOS att göra, det har jag inte vetat, tror du att du skulle kunna ge exempel på vad som skulle kunna vara fel?

 

P.S I mina Omega Drivers ingår även "RadLink" som jag kan överklocka mitt Radeon korts minneskretsar och GPU. GPU:n ligger just nu på 398.25 Mhz och minnet på 202.5 mhz. Hur mycket tror ni jag skulle våga dra upp dessa utan att riskera något utan att byta några hårdvarudelar?

 

 

 

Celeron P4 2.0 GHZ, 512 RAM, Powercolor Radeon 9600 Pro och lite annat smågodis :D

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är tyvär en stor skillnad mellan P4:an och celeron. Som du ser i testet är tillockmed en duron 1,6 snabbare än celeron 2,6.

 

En del grafikkort går inte att klocka så mycket medans andra kan man klocka nästan hur mycket som helst. Det är bara att prova sig fram. Klocka gpu:n först och främst. Klocka 5Mhz i taget och kör ett grafik test program t ex. 3DMark. Om det inte blir några vit punkter eller streck på skärmen. Är det bara att fortsätta höja. När du har nått gränsen, är det bara att göra samma sak med minnet.

 

AMD XP 2500+@2200Ghz, 1024Mb DDR 400Mhz, 160Gig+160Gig HD, Geforce 4 Ti4400

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Jo kanske skulle skaffat något annat.. Äh, det får bli en P4 när jag har råd (är 13 och får 200 i månaden och pröjsar datorn själv).

 

Så jag behöver inte oroa mig för att kortet blir för varmt eller? Eller har radeonkorten avkänning för sånt?

Om det kommer vita prickar och andra bildviningsfel vid en viss klockfrekvens, ska jag ställa tillbaka den 5 mhz då?

När jag går på minnet, gäller samma sak där? Vita prickar och andra bildfel?

 

Men jag vill ju helst vara ganska säker på att jag inte får för lite kylning nu om jag går på och klockar det, eller blir grafikkort inte särskilt varma av klockning? (Har bara klockat en CPU, aldrig grafikkort).

 

 

Celeron P4 2.0 GHZ, 512 RAM, Powercolor Radeon 9600 Pro och lite annat smågodis :D

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...