Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Windows Messenger


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

Hej

 

Jag har win XP home och jag har problem att ta bort Windows Messenger.

Jag har gått in på kontrollpanelen -> lägg till eller ta bort pogram -> lägg till/tabort windowskomponenter.

 

Sedan har jag bockat bort Windows Messenger.

Pogramet försvan i menyn som den skulle MEN den funkar iallafall. Den logar in på mitt konto ibland eftersom att jag har ställt in den på auto login.

 

Vad skall jag göra?

 

// Eric

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En sida där du kan läsa om hur du blir av med Windows Messenger:

 

http://www.kellys-korner-xp.com/xp_messenger.htm

 

Om Messenger inte finns i Lägg till/Ta bort program och Lägg till/Ta bort Windowskomponenter går du till Windows och inf-mappen. Där finns sysoc.inf. Leta åt msmsgs=msgrocm.dll,OcEntry,msmsgs.inf,hide,7. Ta bort hide, men lämna kommatecknen.

Då ska raden se ut så här:

msmsgs=msgrocm.dll,OcEntry,msmsgs.inf,,7 Spara lämna.

Sedan så dyker Messenger upp i Lägg till/Ta bort Windowskomponenter i Lägg till/Ta bort program. Och då är det bara att avinstallera.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Men en finns där. Men när jag bockar bort pogramet så fösvinnerden ur under start -> pogram. Men när jag gå in på min andra dator så loggas jag ut ibland och då står det i min msn ruta att en annan användare har loggat inpå mitt konto.

När jag kollade på den andra datorn (den som jag har problem med)så kommer det upp en msn ruta som det står att jag har fått x antal mail.

// Eric

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Öppna Grupprincip(gpedit.msc i kör/administrativa mallar/windowskomponenter markera Windows messenger i vänstra fönstret sen markera i högra, välj egenskaper och aktivera tillåt inte att Messenger körs

Se hjälpen: prestanda och underhåll/datorhantering/

ett huvud utan bekymmer finns bara på en fågelskrämma

 

[inlägget ändrat 2004-02-17 15:04:23 av sesu]

[inlägget ändrat 2004-02-17 15:05:15 av sesu]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bifogar länk till een liten fix som tar bort Windows Messenger från datorn

 

Gå in på WinXP Utilities så ser du Disable/Remove Windows Messenger.

 

(Vill du installera det igen är det bara att gå in på Windows Update)

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klistra in följande sträng i Kör/Run i startmenyn:

 

RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att inte det ska bli något missförstånd, tjänsten Messenger har inget att göra med Windows Messenger. Den tjänsten är default vid XP-installation satt till startad och automatiskt. Finns ingen som helst anledning att det skall vara så. Stoppa och inaktivera tjänsten. Högerklicka på Den här datorn->Hantera->Tjänster och program->Tjänster. Dubbelklicka på Messenger och välj Stoppa och sätt som startmetod Inaktiverad.

I service pack 2, SP2, för Windows XP som lanseras någon gång under våren kommer denna tjänst att ej default vara startad och automatisk. Vilket innebär att man slipper göra denna procedur.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

oj, det var många svar.

 

Men skall nog testa några av dom.

 

Men mitt XP är uppdaterat. Kollade senast i dag.

 

så att ni vet det.

 

Men tack för all hjälp.

 

// Eric

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...