Just nu i M3-nätverket
Jump to content

startsida

ElBoa

Recommended Posts

Nybörjare som gärna vill lära sig av er experter.

Hej!

Jag har Comhem som bredbandsbolag. För ett par sedan ändrades startsidan och varje gång jag kopplar upp mig på internet så kommer det fram en annan startsida. Problemet är inte just att jag får upp fel sida, utan att jag måste få upp Comhems startsida när jag kopplar upp mig, eftersom på denna sida måste jag knappa in mitt användarnamn och lösenord för att kunna logga in.

Så när jag försöker koppla upp mig så kommer det alltid fram samma meddelande: "Sidan kunde inte hittas". Då måste skriva in comhems adress på adressfältet och då får jag fram inloggings sida. Men det måste jag göra varje gång jag kopplar upp mig på internet. Tidigare när jag gjorde det så kom "Comhems startsida" upp automatiskt och då var det bara att logga in. Det är jobbigt att behöva skriva adressen på adrressfältet varje gång. Jag har vid flera tillfällen gått in på Verktyg, Internet-alternativ och ändrat startsida, men så fort jag startar om dator och kopplar upp mig igen, så kommer det upp en annan startsida.

Jag vill ha tillbaka Comhems startsida så att jag kan logga in på Internet.

Vet någon vad det är för fel?

MVH

El Boa

Hej ElBoa !

Har själv Comhem .Men jag använder mig av IC Login

http://iclogin.sourceforge.net/

Kan du välja vilken startsida du vill ha och så slipper du

skriva i en massa, när du loggar in på nätet.

Blir en aning jobbigt !

Bara att klicka logga in och logga ut.

Kan vara så också att det är någon som har övertagit din startsida (spyware)

mvh max12

[inlägget ändrat 2004-02-12 10:58:51 av Max12]

Guest idgadmin

ehhhh...e du bra eller? välj egenskaper för internet explorer o skriv i comhems startsida.................................................................................................

/////////////////////ehhhh jaaaaame!?

Guest idgadmin

Hej ElBoa!

Hur gick det med din startsida i IE?

Fungerar den som du vill d.v.s. att

den inte byter till något annat än

Comhem.

Hör av dig!

Hälsningar !

Nybörjare som gärna vill lära sig av er experter.

Hej!

Jag vet inte om det var du som tipsade mig om spyware. Jag körde programmet "Ad-aware 6.0" och tog bort en massa spyware. Sedan gick jag återigen in på Verktyg, Internet-alternativ och ändrade till Comhems startsida och sedan dess har det fungerat bra. Även när jag startar om dator och loggar in på nätet så kommer det fram rätt startsida. Det var antagligen spywares som hade tagit över.

Hursomhelst Tack!

Vet du möjligtvis någonting om DVD-bränning?

Jag använder mig av Shrink men vissa filmer som är för stora får inte plats på en DVD. Vet du hur man kan göra så att den får plats på bara en DVD-skiva?

Med Shrink går det att ta bort vissa "subtitles" ( textningar ) och förbättra kvaliteten på bilden, men än så länge har jag inte kunnat ta bort extra scener eller extramaterial. Vet du hur man gör?

MVHEl Boa

Guest idgadmin

Hej ElBoa!

Kul att det löste sig, allt beror på att man inte kan skydda sig för allt

trots att man har brandvägg och antivirus program som skall söka efter sådana otyg. Den enda jag kan rekomedera är att ofta köra SPYBOT och

AD-AWARE som tar bort nästan alla dessa

maskar(WORMS).

Kör lugnt på internet de kommer från filer som man har hämtat från internet,

som KAZZA t.e.x.

Lycka till

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...