Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Chakotay

Blir konferensvärden skurk?

Rekommendera Poster

Chakotay

Har flera gånger försökt få IDG att inrätta ett "Veteranel- o elektronikforum" men misslyckats, kanske pga att INGEN annan visat intresse.

Om jag själv skulle starta en sådan konferens där man kunde diskutera problem med sina gamla apparater och det som nog är det största problemet, att få tag i kopplingsschemor serviceansvisningar o.dyl. - skulle jag då kunna råka illa ut om deltagarna överenskommer om att köpa eller förmedla kopierad dokumention?

(Om nån vill sälja orginaldokumentaion är det väl inget brott förmodar jag.)

Och om någon saluför piratkort till dekodrar etc?

Eller schemor till apparater, eller själva apparaterna, varmed man kan begå brott?

(Bugging, hack och crackning och allt vad det kallas?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Klas Karlsson

Jag är ingen juridisk expert, men de flesta siter som jag har sett har en s.k. disclaimer "..tar inget ansvar för informationen i detta form..."

Och rent logiskt sett så borde inte göreståndaren då ha ett ansvar, speciellt om det är direkt inlägg, d.v.s. att inläggen ej förhandsgranskas av redaktören.

I vart fall borde detta gälla om medlemmar i ett forum saluför piratkort, eller olaglia apparater: du säljer/köper ju inte dessa och var och en får väl skriva vad man vill (i stort sett) så länge man inte bryter mot typ lagar om personuppgifter m.m.

Återigen detta är bara vad jag tror, jag är ingen expert på ämnet!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...