Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

virusskydd


fjädern

Rekommendera Poster

jag bara undrar,om det är så att jag är nogrann med att uppdatera mitt Virusskydd.(NA)och hittar det virus som jag är rädd för i listan över virusdefinitioner..T.ex Wormblaster..kan det då infektera datorn ändå?

Mvh fjädern

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej inte om ditt virusskydd är och uppdateras med jämna mellanrum..

 

Surfa säkert och uppdatera mera ;)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr får jag nog göra dig lite orolig igen...

 

Det finns virus som är skrivna för att slå ut virusprogram.

Oftast är dom skrivna för att i första hand slå ut de större och mer spridda märkena inom antivirus, tex Norton.

 

Risken att drabbas av ett sådant virus är troligtvis inte allt för stor, och borde vara störst precis när viruset släpps.

En annan säkerhetsrisk är fildelningsprogram, och att man klickar hej vilt på alla bifogade filer i mailen.

 

Själv kör jag, lite halvparanoid som jag är, en onlinescanning med jämna mellanrum.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Ok Mij

Det finns ju naturligtvis en viss risk med allt som man företar sig här i livet men om man som jag väldigt ofta (varje dag) kollar nya uppdateringar på skyddet och kanske minst en gång i veckan scanar hela datorn då ser jag inte att jag kan göra så mycket mer. Vågar man inte överhuvudtaget gå ut på nätet Pga virusskräck då är det ju inte mycket mening med at ha bredband.

Så Mij..det är väl inte mycket mer än så man som användare kan agera?

Tack och Mvh Fjädern

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen fjädern.

 

Jag menade absolut inte att du skall undvika Internet...

 

Om man har ett uppdaterat antivirus så minskar risken avsevärt att drabbas.

Vad jag menade var att det nån gång ibland kan vara bra att scanna datorn online, och gärna hos någon annan än tillverkaren till det man har.

 

På det viset får man i alla fall lite extra säkerhet.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...