Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem att starta Desert Combat


creedo

Rekommendera Poster

Hej

 

När jag ska ladda igång banor i desert combat så laddar den oftast ungefär en centimeter på mätaren så hoppar man ur spelet ut i windows igen. Försöker jag blippa tillbaka till spelet så blir skärmen svart och sen kommer jag tillbaka ut i windows och det kommer upp ett felmeddelande att ett fel har uppstått med battlefield1942, programmet avslutas. Detta händer oftast.

Ibland kan den börja ladda banan som den ska men när den ladda ungefär halva banan så startas datorn helt plötsligt om.

När den sen startat upp så är det en ruta att ett allvarligt fel har inträffat.Jag har den nya bf1942 patchen 1.6 och även den nya DC-patchen 0.7.

Jag har en Pentium 4 2.66 Ghz Ram 512 DDR, Grafik Nvidia Geforce 4 TI 4800 128 Mb.

Jag har uppgraderat drivrutinerna till grafikkortet och även till ljudkortet.

Jag har ominstallerat Battlefield och Desertcombat men det blir ingen skillnad.

Snälla hjälp.

Mvh

 

Chrille

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

och det händer bara med just Desert combat? eller kommer det om du kör vanliga Battlefield också? eller nåt annat program..?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har samma problem med Fifa 2004.

Blir svart och åker ut på skrivbordet.

 

Det är brandväggen ZoneAlarm som spökar.

Stänger jag av det så funkar spelet.

 

Har du provat att stänga av brandvägg och virus program

När du skall spela?

 

Kanske någon annan i forumet kan hjälpa dig bättre?

 

 

mvh max12

 

 

 

 

[inlägget ändrat 2004-02-10 13:27:22 av Max12]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Jag vet att det varit problem med med punkbuster och vissa virusprogram (framför allt Norton), men de problem som kommer av punkbuster vs. virusprogram gör ju bara att du kan bli utkastade från vissa servrar, så det kan ju inte vara det. Jag vet faktiskt inte vad ditt problem kan bero på...började dessa problem innan den du hade 1.6 patchen installerad?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade samma problem ett tag men sen så började det funka helt plötsligt och det funkade ett tag efter att jag hade laddat hem 1.6 patchen men sen när jag laddade hem dc 0.7 patchen så har det inte funkat nån gång alls. Kör jag genom allseeing eye så hoppar jag ur spelet som jag sa och sen stängs det ner pga av att ett fel inträffat. Startar jag genom startmenyn som vanligt och addar en server så laddar den oftast ungefär halva banan och sen så startar datorn om sig själv helt plötsligt.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...