Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Streck i left och top border


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

Tja!

 

När jag spelar spel som GTA Vice City och Battlefield 1942, får jag ett streck (1 px stor) högst upp och längst till vänster utav bildskärmen.

Så när jag exempelvis laddar en bana i BF (och DC) så får jag de här två ränderna (högst upp och längst ner) och i dem så ser jag vad som händer "bakom" loading screen. Så jag ser t ex. träd som svajar i bakgrunden (p g a att randen bara är 1 px stor så går det ej att se så mycket men man kan gissa) och sen när loading screen försvinner så ser man hela trädet eller vad det nu var man såg bakom denna rand.

I GTA Vice City får jag detta när jag ser videosnuttar till uppdragen. Men i Vice City kan jag dessutom få korta ränder i kanterna (samma kanter) när jag springer runt o spelar.

 

Kanske lite svårt att förstå... Men det ser ungjefär ut som om man flyttat de två svarta vågräta "blocken" som man har på film (de två som är under och åvanför filmen där ex. subtitles visas). I spelen är det som om man har flyttat dessa en px åt höger och en px nedåt. Så man ser vad som händer bakom dem.

 

Vad är det för något?! Snälla hjälp mig...!

 

 

Mvh Mattias

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uppdaterat grafikkort , DirectX , Moderkort (AGP om möjligt)...

Vad har du för grafikkort?

Testat olika inställningar i spelen..upplösning och sånt..

 

Sänka maskinvaruaccelerationen på grafikkortet..Egenskaper för bildskärm - inställningar - Avancerat...vet ej om vägen dit är lika i Win XP om du kör det men borde gå att hitta ändå..

 

Ja..det var några småsaker att kolla på..

 

 

* The Future Is Here! *

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Tack, det borde väl funka med någon utav de där lösningarna...

 

Btw. Jag har win XP, men inte riktigt säker på vilket moderkort...

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...