Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Fjärranslutning kommer alltid upp


salmons

Rekommendera Poster

Hej!

Jag har just omformaterat min dator med Win98 SE och Explorer 6 sp1. Varje gång jag startar datorn, så kommer Fjärranslutningsskylten för anslutning till Internet upp och den ligger kvar tills jag klickar bort den. När jag stänger datorn så visas skylten ca 5 sek just innan datorn slår av. Hur kan jag hindra skylten att poppa upp av sig själv? Man skulle kunna tro att den låg i Autostart.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kontrollpanelen och modem sedan egenskaper kolla om ngt är ibockat som tex visa ngt i den formen..

 

Surfa säkert och uppdatera mera ;)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det enda som avviker från det jag är van vid är att modemet betecknas:

U.S. Robotics 56K FAX EXT Fr

Dvs med "Fr" på slutet, vad nu det betyder. Om jag installerar drivrutinerna utan "FR" så lägger Win98 själv in de med "FR" på slutet. Innan formateringen var det bara drivrutiner för Standard modem.

Jag har alla Windows updates för Win98 SE

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

Om du har tagigt ned allt från Windowsupdate så är det nog där skon klämmer.. Kolla i kontrollpanelen om du har något med "automatisk uppdatering", det är förmodligen den som vill kontrollera med windowsupdate om det finns några nya uppdateringar.

 

Eller så kanske du har något antivirus proram som vill uppdatera sig själv?

 

mvh mankan

http://www.mankans.com

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för hjälpen "mankan", det blir poäng!

Datorn är inte min så jag lade aldrig in "Meddelande om automatisk uppdatering..", men antivirusprogrammet hade en uppdatering att hämta. Problemet var att jag hade lagt in ett nytt Internetabonnemang som inte börjat gälla ännu. Jag hämtade virusuppdateringen med mitt bredband istället och nu är problemet löst tack vare ditt tips!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...