Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

CD-brännare


Maria E

Rekommendera Poster

Hej är det någon som vet någon fysisk butik där man kan köpa Sonys CD-RW-Brännare i Stockholmsområdet? Orsaken till att jag vill ha just Sony är att jag vet att man kan koppla bort DMA utan att CD-brännaren går sönder. Jag har haft två andra CD-Brännare som har slutat att bränna, pga att jag har kopplat bort DMA :-( Det går dock att läsa CD-skivor. Jag kan inte ha DVD-RW-brännare i denna dator. För långsam dator och för lite RAM. De CD-brännare som har hastigheter på 48 X och högre driver mej till vansinne. De låter ! :-( Det blir inte heller speciellt mycket tystare av att jag håller handen på datorn när CD-RW-brännaren läser skivorna :-(

/Mvh Maria

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TV3 gjorde ett repotage om dataprince ,i Sthlm där kan du finna second hand. men då kanske du får ett nytt nätagg ;) men uppdatera moderkortet eller helt enkelt eller en ny burk..

 

 

http://www.pcfynd.se/

 

Surfa säkert och uppdatera mera ;)

 

 

[inlägget ändrat 2004-02-07 08:26:48 av TalisMan]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PC Superstore (f d Sekvencia), Sveavägen 39 har Sony i sitt (beställnings)sortiment. Det tar nog några dagar för dem att få fram den dock...

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

Nej, jag tänker inte köpa helt ny dator bara för att CD-brännaren är sönder. Jag ska sätta en ny CD-brännare i denna dator den är på 128 MB Ram och en pentium 400. Jag ska dock få en ny dator av mamma där jag ska ha en DVD-brännare. Hur den ska vara konfigurerad vet jag inte riktigt. Men jag ska ha Windows XP på den ialla fall och så ska det vara en Intel pentium Intel Celeron verkar inte "äkta" . Jag har fått en gammal dator av pappa också. Den funkar men den är långsam , det är en pentium 200 bara. Jag tänkte installera Dos och Windows 3.1 p den men då kan jag inte få CD-spelaren att funla :-( Jag har många gamla bra dos-program fortfarande. Då har jag 3 datorer. En ska vara i min sommarstuga och en ska jag ha hos mamma. Min nya ska jag ha hemma.

/MVH Maria

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Tack, då ska jag gå in där och titta och beställa en CD-RW-brännare. Då kan jag använda min gamla program hoppas jag ? Men bäst kanske att ringa Sonys Support och fråga först. Datorer och kringutrustning är ju så nyckfulla :-)

/Mvh Maria

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...