Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Sammanfogning i mp3

Farbror Blå

Recommended Posts

Hej någon vettig människa! Finns det något bra program som jag kan sammanfoga mp3-låtar till ett spår? Finns något som heter mp3 joiner & splitter men det är på en prövotid och då kan man bara slå ihop 5 låtar, sen kostar det. Jag har Magic Music Cleaning, men jag vet inte om man kan smälla ihop flera låtar där. Och samma med Goldwave. Någon som vet om det funkar i dessa program?

Hej!

Blev nyfiken själv av din fråga så jag kikade på de program jag har och hittade NERO SOUND TRAX som följer med NERO. Där går det att lägga ihop alla typer av musik-filer ända upp till 60-70 minuter.

Vet inte riktigt varför du vill lägga ihop låtarna, men funkar det inte om du minskar pausen mellan låtarna från det normala 2 sekunder till 0 ?

[inlägget ändrat 2004-02-06 16:58:12 av Mejram]

Jaså... Kan man minska pausen, visste jag inte. Hur då?? Kan man göra det i Windows Media Player? För det är däifrån jag sedan brukar bränna. (Det är olika låtar från en konsert, så därför måsten de ha en naturlig övergång, utan paus.)

Hej igen "Farbror Blå"

Har tyvärr ingen erfarenhet av kopiering/bränning från WMP. Kikade lite snabbt och hittade inte samma möjlighet att minska pausen mellan låtarna. Nu vet jag inte om det är bästa alternativet då vissa CD-spelare kanske inte kan läsa en så´n CD...?

Men om du laddar ner testversionen av NERO ( FULL-version som fungerar i 30 dagar ) så kan du med hjälp av NERO SOUND TRAX lägga ihop spåren. Det finns en mindre möjlighet att redigera och snygga till övergångarna också.

Har laddat ner Goldwave och nu hade inte jag rätt mp3-encoder för att öppna den typen av fil i programmet, men jag öppnade några .wav istället. Öppna första-låten och sedan andra-låten = du har två spår öppna. Markera andra-låten ( den blir "blå" överst ) och välj Copy. Gå sedan tillbaka till den första-låten som du ska "bygga vidare på" genom att markera den så den blir blå. överst. Gå till Edit > Paste at > och välj End. Nu kan du se att andra-låten läggs till bakom. Gå sedan vidare och öppna fil efter fil och bygg vidare på den första så ska du till slut ha lagt till alla och det blir en enda stor mp3-fil.

Första gången jag ser Goldwave så jag hoppas jag förklarat så det går att förstå ? :)

Tack, men det är fixat. Finns i Magix Music Cleaning också, läätare där i och med att jag hade ett program som omvandlar mp3-filer till wav-filer!

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...