Just nu i M3-nätverket
Jump to content

mystik

BeSon

Recommended Posts

Afton go vänner.

Sitter o kikar på mina bilder från resorna i vinter.

Till min förskräckelse dyker en EXE fil upp vid namn AufruPGM.exe, ursprungsland Tyskland.

Kollade genom högerklick o egenskaper.

Har Panda Platinium och varje gång jag varit på nätet kör jag Ad-aware lik f-r benat ska man få detta.

Jag litar överhuvudtaget inte ett smack på "virusprog." o jag sitter o smyger med en modemuppkoppling.

Kära vänner vet ni vad detta kan vara, har inte öppnat den det törst jag inte.

Eventuellet skickar jag den till Panda om den är skum i era ögon.

Hälsningar B

Jag antar att du har digitalkamera...

Det kan inte vara något program som tillhör där?

Om man söker på "AufruPGM.exe" hittas ingenting.

Om man söker på "Aufru" får man en hel del träffar.

Dock var alla jag såg på tyska, och mina tyska kunskaper är inget vidare...*ler*

Jag tror inte att du behöver vara orolig, men om du vill kan du göra en online-scanning på tex http://housecall.trendmicro.com/housecall/start_corp.asp

Hej Mij & Hansen.

Det är riktigt att jag har digitalkamera eller rättare flera. Manualer o prog. till dem är enegelska så det kan inte vara till dem.

Sen kan man undra varför den hamnade bland MINA BILDER.

När jag tänker efter (skulle man göra före) så betyder AUFRUF på Tyska anrop eller ngt ditåt.

Jag har en Fujitsu-Siemens Amilo, var in på deras hemsida häromdan. Det är kan vara så att det kommer därifrån.

Filen är på 16 kB och en heter AufrufPGM.exe så det är någon form av program, därför tror jag inte Ad-aware fixar den möjligen Panda, de har inte detekterat den.

Får se om jag gitter skicka den för nu har jag hottat den i pappersboxen, där får den vara tills den blir tömd.

Så tack för angagemanget, ni är säkra *SMILE*

B

Hej B.

För att kontrollera om det kommer därifrån skulle du kunna "återskapa" besöket på deras sida, alltså gå in där igen och göra samma saker.

Om programmet plötsligt finns där igen finns det kanske en logisk förklaring.

Dock förstår jag inte varför dom skulle lägga ett program på din dator för att du besöker deras sida.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...