Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Nytt fönster och sök


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

Hej.

 

Har 2 problem.

1.I Internet Explorer går är det problem med att öppna länk i nytt fönster.Lägger sig "bakom" på någe sätt...går att öppna om man minimerar "ordinarie" fönster...Går det att fixa?

 

2. I start-menyn går det inte att öppna "sök - filer och mappar..." (Windows 2000)

 

Har prövat att uppdatera - installera om - sökt virus,m.m men inget har fungerat.

 

Kan det vara ett virus ialla fall som orsakat detta?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Wallter!

 

1.I Internet Explorer går är det problem med att öppna länk i nytt fönster.Lägger sig "bakom" på någe sätt...går att öppna om man minimerar "ordinarie" fönster...Går det att fixa?

 

För att slippa att minimera så kan du göra så här:

 

Om du tittar här nere i ditt skärmfönster så har du ett "Aktiveringsfält" (gråfärgat).

Där lägger sig alla fönster/program som du har uppe. Där kan du klicka fram det fönster/program du vill se för stunden.

 

EX:

Öppna Internet Explorer så att du får två fönster. Titta nu på skärmens nederkant "Aktiveringsfältet" där skall nu finnas en gråfärgad och en vitaktig "Fönsterlist/programlist".

 

Tryck på den gråfärgade så dyker det fönstret upp på skärmen framför det fönster du nyss hade uppe.

 

Hoppas att du förstår vad jag menar med min beskrivning, annars återkom.

 

 

Ang fråga 2 så kan jag inte svara på den. Har själv inte Win 2000 och vet inte riktigt hur det ser ut där.

 

 

Med vänliga hälsningar: Malou

 

***** Ha En Fortsatt Underbar Dag *****

 

***** Ingen Fråga Är För Dum *****

 

Hellre fråga en gång för mycket, än inte fråga alls

 

 

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apropå fråga 2;

Ett smidigare sätt (tycker i a f jag) att komma åt sökfunktionen är att trycka på Windowstangenten + F. Men det kanske inte heller fungerar för dig...

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...