Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

_RESTORE


salala

Rekommendera Poster

Systemåterställning i mitt ME fungerar inte som det skall? Nya återställningspunkter skapas bara vid installation av nya program, (inga automatiska). När jag tittar i dolda mappen _RESTORE finns det bara fem filder där. Om jag väljer egenskaper för mappen så är den på 700 mb 2995 filer och fem mappar. Jag har valt visa dolda filer??

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Misstänker att det beror på hur mycket utrymme du har på den hårddisk/partion där ME ligger. Eller att du själv minskat det utrymme Systemåterställningen får använda.

 

Gå till Kontrollpanelen > System > Prestanda > Filsystem och se hur mycket utrymme återställningen använder idag. Misstänker att den står på just 700 MB. Eller ?

 

Kikade på min egen RESTORE-mapp ( vad jag kommer ihåg innehåller den alltid 5 mappar )och jag har 912 filer som tar upp 2.78 GB. Men då har jag angett maximala 4.78 GB för det utrymme Systemåterställningen får ta av HD:n.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har stängt av systemåterställningen, startat igen och haft olika inställningar på storleken. Inget av ovanstående har rättat till felet.

 

 

[inlägget ändrat 2004-02-04 16:43:03 av salala]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen!

 

Kom ihåg att en kompis hade ett liknande problem med sitt ME och Systemåterställningen och det ordnade sig när hon laddade ner denna uppdatering från Microsoft

 

http://support.microsoft.com/?kbid=290700

 

Själva beskrivningen i artikeln stämmer inte på just ditt problem men det kan ha sin orsak i samma felaktighet = kan vara värt att testa. Annars är det nog bara en ominstallation/reparation av ME som behövs för att återställa skadade/felaktiga system-filer.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...