Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Win2000 sp2

Johan A.

Recommended Posts

Får inte installera sp2 eftersom jag har den svenska versionen av win2k pro. Är det någon som vet när det kommer en svensk version?

G.I. Linko

Du skall nog vänta med att installera SP2 till w2k. Den engelska versionen är fortfarande buggig, och t.o.m. M$ säger att man inte bör installera den nu utan vänta.

Men kör "windows update", så har du en relativt bra burk, som ligger i närheten av SP2 nivån.

Den kommer nog att ta minst någon månad till innan vi kan se en svensk version av SP2

GI

------------------------------

"Your face, your ass. What's the difference ???

------------------------------

Jag kör sp2 (us), utan problem. Microsoft brukar ju knappast avråda från att installera deras egna grejor - var har du sett detta?

Brukar alltid vara snack om hur "buggigt" service packen är när de släpps, kommer ihåg samma snack med sp1.

Det är klart att det alltid kan bli problem i kombination med vissa program viss hårdvara och sånt men det får man ju ta, det är ju trots allt en system uppdatering.

och t.o.m. M$ säger att man inte bör installera den nu utan vänta.

Var är du nu ute och cyklar någonstans?

Så här står det på Microsofts sida för nerladdning av SP;

Windows 2000 SP2 is not considered a required upgrade. To determine whether to install Windows 2000 SP2, Microsoft recommends that customers review the Windows 2000 SP2 documentation found under

Dvs -har man behov av den så ska man installera den, annars är det INTE någon uppdatering som man behöver för att W2k ska fungera bra.

Tack för alla svar. Antar att jag ändå får vänta ett tag för jag får inte den engelska versionen av sp2 att fungera på min svenska win2k pro.

Känns dock lite udda att jag alltid får en uppdatering till IE kvar då jag kör winupdate. Har provat att installera den efter nedladdning från microsoft.com/ie och det fungerar....

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...