Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

USB-Minne (AcruX)


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

Hej! Har lite problem med mitt usb-minne. Det finns något som heter security +, där man kan ange ett lösenord så inte andra än jag kan gå in och kolla vad man har på disken. När jag skaffade det här så angav jag ett lösen,men jag har glömt det gamla lösenordet. Nu undrar jag hur man ska bete sig för att skaffa ett nytt lösen. Man måste ju ange det gamla lösenordet för att skaffa ett nytt. Jag avinstallerade alltihop men det hjälper tydligen inte. Är det någon som förstår vad jag menar så skulle jag bli nöjd. MVH "Gurra"

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Hej Gurra

Om inte lösenordet är skrivit i minnets mbr (masterbootrecord) skal det gå att få bort från registret, om du skal söka manuellt med regedit, bör du innan du börjer göre en backup (exportera) av registret, anners finns det program där kan lösa detta, t.ex Registry First Aid, här är en länk:

http://www.rosecitysoftware.com/reg1aid/

hoppas du kan nytta tipset.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Hej!

Tack för det tipset,men finns det inget enklare sätt att fixa det? Jag är inte så jättehändig på det här. Jag körde programmet som rek. men jag vet inte riktigt vad jag skall leta efter. Fler tips tack.:)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...