Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Överklocka processor


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

Hur mycket kan jag överklocka min gamla dator på AMD Athlon 1000 mhz, har köpt ny fläkt som klarar AMD upp till 3000 mhz. Har för övrigt 256 mb ram + 1 extra 80mm fläkt. Frågan är hur mycket jag kan överklocka processor så att den även är stabil. (moderkortet stödjer överklockn)

 

Tacksam för svar

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

har du tur pallar den 1400mhz om det är en tb eller jaa beror på moderkort, nätagg och minne osv med om delarna du köpt är bra så bör den klara 1400mhz

 

det med att din fläkt klarar 3000mhz, gäller inte din processortyp=) så hoppas inte du kommer upp i dem höjderna

håll koll på tempen..litar inte på din fläkt...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

nätaggen är på 300watt, processorn är en thunderbird, minne spectek pc133 256mb, fläkt sprire whisperRock IV,

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

klocka så högt du kan, och tar det stopp så höjjer du volten ett steg.

 

tycker du ska köra in processorn i tex pcmark eller 3dmark ett tag och se om den är stabil...

eller kör ut2003 allt på max så jobbar prollen, minnena och grafikkort på max.

 

(med ut2003 menar jag grafikkrävande spel som är bra och köra om du även klockar 3dkortet.)

 

antar du klcokar bussarna också när du aändrar fsb:n så då kör du ett spel för och prova.

 

hängder det sig att det hänger sig så får du sänka allt eller höjja volten

tycker 200mhz är en bra höjning. var allt jag klarade med min 1400@1600 dator. dock sänkte jag mutipeln till 10 och höjde fsb:n till 160 eller något.

 

lycka till men tat lugnt..och håll koll på värmen.. över 75 bör du inte ha...

jag ligger på 65*C med 1400mhz med en 21db fläkt

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...